Gossen Ruda
Det är inte så att alla i Landvetter ägnar sig åt att skapa jätteträdgårdar och gräva skyttegravar och sätta upp vägvisare. tongue.gif Jag är ganska normal på den punkten. För övrigt vet jag inte var killen håller hus men jag tyckte vägen liknade den söderöver ner mot Eskilsby.
Copycat
Jag tror att det kommer bli dösnyggt där. rolleyes.gif
Ullet
Fick telefon mitt i skyttegravsgrävandet, vad var det för nåt egentligen? vad var hans mening med att skapa denna jätteträdgård? Eländigt med folk som inte fattar att man har annat att göra än att sitta i telefon när det är trädgård på tv! blink.gif rolleyes.gif wacko.gif smile.gif
Copycat
Mening och mening, killen tycktes trivas med att handgräva en skyttegrav på 50 meter. huh.gif pust !
Maria i Helsingborg
Å de e ente så att alla skåningar är så insnöade på trädgår.....eh, jo de e de ju laugh.gif

Vilken entusiasm!!! Snacka om målinriktad.......
Imponerande!
Ullet
Skulle det vara en skyttegrav alltså? På "rikt"? 'skakar på huvudet* Men varför då? *lat*
kerstin z5-6
Peter Korns förra trädgård var en jättearbete den med.Han gillar alpiner .För att odla dessa i sydligare klimat behövs ofta alpinhus-ett växthus som håller nollan o torrt på vintern -och inte blir för varmt på sommaren -därav grävandet
fast han är ju prilligare o mer insnöad på trädgård än jag ,vilket alltid är trevligt att se smile.gif
Gossen Ruda
Fattade inte riktigt vad graven skulle vara till. Något om växter som inte tålde omvärlden. Ibland fungerar inte kopplingen mellan öronen och hjärnan. Får kolla på reprisen. Om han vill jobba ihjäl sig så varsågod. Men han verkar ha energi nog så det blir säkert bra.

Jag fick telefon mitt i Mitt i naturen. Nån jäkla marknadsundersökning om oadresserad direktreklam. Nåja, han fick svar som säkert inte var någon munter läsning för uppdragsgivaren.
wolkenkrabber
inte skulle jag nog orka gräva sårdär mycket, verkar som ett roligt project, ganska inspirerande, inte för att jag täcker slakta min gräsmatta eller nått men endån unsure.gif
gammelnalle
Jag blev trött av att bara se på!!!!
UNDERBART med såna repotage !!! och såna underbara människor.

Mer "tokiga" behövs.... Och jag menar tokiga som något positivt!!!

smile.gif smile.gif smile.gif
vickeva
Förstod ni vad han sa??? Jag - inbiten skåning - fick anstränga mig till tusen för att begripa... men kul verkade han ju ha...
kerstin z5-6
Om du inte vill vänta på reprisen Ruda -så kan du ju läsa mitt förra inlägg sleep.gif
andreas i uppsala
Ditt förra inlägg om vad?

Visst behövs det mer tokigt folk. Det är tur att vi med rötterna i skåne och i norrland finns tongue.gif och förgyller miljön
Copycat
Visst är repriserna textade va? sad.gif wacko.gif blink.gif wink.gif
vickeva
CITAT (andreas i uppsala @ 28-04-2004, 22:30)
Ditt förra inlägg om vad?

Om du läser hela tråden så ser du att Gossen undrade vad graven skulle vara till,och det svarade Kerstin på...
TeliaNet
ett lite trökigt avsnitt.............bättre kan ni på gröna rum.
netaave
Men violerna var vackra, speciellt de tvåfärgade rolleyes.gif
Ingrid på Västkusten
Peter Korn är rena rama räddningen för oss på Västkusten som gillar annorlunda växter. Hanses plantskola skall det bli kul å vallfärda dit. Japp det är vägen i Eskilsby - Stora Håltetsvägen.
Å lite arbete har då Peter aldrig varit rädd för *LOL* - och skånskan är la bra - > Örkelljunga Perstorpsmål ;D

Han gräver grunden till ett nedsänkt Alpinhus - typ Sofieros melonhus då - nedsänkt i backen. Ursmart biggrin.gif
´fast jag hade ju kört grävskopan jag ;D


Kul att han var med!

Hälsar Ingrid
azofia
Kul med så entausiastiska och kunniga människor.
Synd bara att jag hade jättesvårt att höra vad han sa....
katti
Jag måste ha varit trött igår... märkte inte ens att han talade med dialekt unsure.gif smile.gif . Jag och en kompis gjorde en intervju med en kommungubbe för några dagar sedan och spelade in det. Satt hela eftermiddagen igår och skrev ned allt... oj, oj, jag hör faktiskt inte själv när jag pratar att jag "dialekterar" ganska mycket, men när jag hörde min egen röst och hörde "pite-melodin" förstår jag definitivt att folk hör vars jag är ifrån... det är lustigt rolleyes.gif smile.gif
Fredi
I hål å kåok paltn, je... smile.gif
katti
Ja, ja nu ska vi ju inte överdriva här Fredi mad.gif smile.gif biggrin.gif laugh.gif
Fredi
Hä jär illt-å läär gamelhunda tjeen...

Jag tycker att bondskan [bonshkan] är vacker. Fast fortsätt du med pitefint om du vill.

Åsså åetärgååår vi tell skåånskaan.

All sagt med ett stort laugh.gif så att ingen blir vred med mieg.
katti
tongue.gif
gammelnalle
CITAT (Fredi @ 29-04-2004, 22:17)
I hål å kåok paltn, je...  :)

ÅHHHHHHH !!!! Det vattnas i munnen..... utgår från att det är Pit-palt du kokar.....

SMÖR och lingonsylt...... mumsfillibabba.... 5-6-stycken..... sen behöver man inte äta mer den dagen....


Men åter till Peter Korns dialekt: Jag HÖRDE att han sa att var var från Skåne (kommer inte ihåg om de sa Örkeljunga?) men jag TÄNKTE inte på att han pratade skånska.
SÅ svårt är det inte att förstå !! (ute på vischan på Österlen får man anstränga sig rätt rejält- eller i Dalarna mot Norska gränsen- Älvdalska... och viss blekingska och vissa delar av gotland)
Länge leve dialekterna !! (utropar en som tappat sin ursprungsdilekt och tycker det är synd)

Jag misstänkar att de som inte "förstår" vanlig skånska inte vill höra och sitter och retar sig på dialekten istället för att lyssna. ????

biggrin.gif


PS Repris idag !!! TV1 15:30 MEN varför samtidigt som Bosse bildoktor TV2 15:45 ????
GLÖM INTE HELLER CP-magasinet Tv2 16:45

snacka om 1Maj demonstartion!!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon