Full version: ÄNTLIGEN TRÄDGÅRD
TeliaNet
"obs"---OMRÖSTNINGEN BÖRJAR EFTER PROGRAMMET!!!
skriv också vad just du tycker om äntligen trädgård.
pepparmynta
sleep.gif Nja, gillar Gröna rum bättre, det programet innehåller mer fakta och har mer variation i sitt innehåll.
TeliaNet
mycket design var det i all fall!
Fialotta
[COLOR=purple]Skulle inte vilja ha såna kullar i en sån liten trädgård....
hellre en spännande jordkulle med mycke blommor smile.gif
vickeva
Detta tyckte jag var kul, har sett det ett tag på Dansk TV, där heter det Hokus Krokus. Jag tycker att det var kul att se hur harn tänkte, och så tyckte jag att det blev en fin enhetlig trädgård. Fast jag hade inte velat ha den, för var skulle jag satt mina pioner och mina clematis...?? de passar ju inte där. Men fint blev det. Snygg damm, tycker jag.
ThomasJ
Helt OK. Går inte att jämnföra med Gröna Rum, två helt olika trädgårdsprogram. Tror nästa avsnitt kommer bli mer "matnyttigt", detta var mer ett inspirationsprogram, lära känna program.. Oavsett så är det bra att det har kommit ett trädgårdsprogram till på svenska, det behövs!

Kommer att fortsätta titta på Äntligen trädgård..

/Thomas

ps. Ni vet väl att på TV4+ är det ett engelskt trädgårdsprogram just nu, börjar när Äntligen trädgård är slut. Så det blir en hel timme med program. smile.gif ds.
vickeva
CITAT (ThomasJ @ 29-04-2004, 20:36)
Helt OK. Går inte att jämnföra med Gröna Rum, två helt olika trädgårdsprogram. Tror nästa avsnitt kommer bli mer "matnyttigt", detta var mer ett inspirationsprogram, lära känna program.. Oavsett så är det bra att det har kommit ett trädgårdsprogram till på svenska, det behövs!

Kommer att fortsätta titta på Äntligen trädgård..

/Thomas

ps. Ni vet väl att på TV4+ är det ett engelskt trädgårdsprogram just nu, börjar när Äntligen trädgård är slut. Så det blir en hel timme med program. smile.gif ds.

för er som har + sad.gif
La Strega
Känns som att det här var ett bättre program för nybörjare...såg gröna rum igår å fatta inte mycke....nu har ja glömt de mesta de sa...de va lite stela å tråkiga med...men äntligen trädgård var mer "enkelt" liksom...känns modernare å fräshare å man snappade ju upp en del...

tykker dock de designade allt för fyrkantigt...en fyrkantig trädgård behöver runda mjuka former och inte ännu mer fyrkantigt! men piprankan var fin!(hette den så?) en sån vill jag ha vid våran trista källaringång! wub.gif
gammelnalle
Hoppas det går i repris !!!
Jag valde CP-magasinet !!!! Se det du också !!! Jag hoppas att det går i repris!!!

Vi som inte har något funktionshinder kanske kan få en inblick hur det är att inte ens få KOMMA UT!!!!!

Men som sagt, jag hoppas på repriser !!

björn
andreas i uppsala
Jag missa det!!!!! sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif när går reprisen?
vickeva
CITAT (gammelnalle @ 29-04-2004, 20:48)
Jag valde CP-magasinet !!!!

Fasen också, var det samtidigt. Var det bra?
gammelnalle
CITAT (vickeva @ 29-04-2004, 20:50)
CITAT (gammelnalle @ 29-04-2004, 20:48)

Jag valde CP-magasinet !!!!

Fasen också, var det samtidigt. Var det bra?

JA CP-magasinet var BRA!!!! (och därmed inget ont om tv4 s program)

hittar ingen repris sändnings tid men tydligen kan man se den på datorn.
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=13864


björn
TeliaNet
tyvärr kunde jag inte se att det kommer någon repris.
blev lite svartsjuk på den fin dammen.
Copycat
Jag tyckte att det påminde mycket om BBC Prime's program FORCE GROUND. Hyffsat bra program, som sagt lite väl kantig planering. Bra programledare. Det tittar man gärna på nästa gång också. rolleyes.gif
Ingis
Jag tyckte att det var jättebra, eftersom jag är intresserad av just trädgårdsdesign.

Inte för att gillade deras kantiga gräsklot eller rektangulära damm, men all har ju olika smak, så.
rolleyes.gif
TeliaNet
vi får se om de avancerar lite framöver.
nästa gång skulle det visst bli höjd skillnader i trädgården och troligen inte så kubiska former.
Kajsa
CITAT (maudan @ 29-04-2004, 20:35)
[COLOR=purple]Skulle inte vilja ha såna kullar i en sån liten trädgård....
hellre en spännande jordkulle med mycke blommor smile.gif

Gillade inte det där gräsbordet, sitter man där och får gräsfläckar eller vad skulle man ha dom till? Annars var programmet glatt, och trevligt med barn och hundar.
Gunvor Nilsson
Ytterligare ett exempel på TV4:s satsning på kalkonprogram!

Om man nu skall ha ett nytt trädgårdsprogram så borde det väl vara något nytt grepp och inte en dålig imitation av ett bra engelskt program (Force Ground). Och så Linda! Suck!

/Gunvor
Blomstertanten
sad.gif Jag misade det ! Var tvungen att jobba, kom precis hem !
Missade även veckans Gröna rum !

mad.gif Och inte har jag TV 4 + heller !
Ljusalfheim
åååh! jag är dömd att missa allt jag vill se på tv... wink.gif
gröna rum är ju veckans tv-höjdpunkt (förutom filmer) men jag lyckas typ alltid missa den!! sad.gif tänkte ju se denna nya grejen på fyran idag, men näe! blink.gif
Virgo
Var inget att ha!
Sallad för nybörjare! pust o stön! Herregud!

Urkassa 22 minuter och 34 sekunder. Tiden som gick åt för att visa nästa programinnehåll inte medräknad.
Tesa
Det var väl lite lättsmält inspiration, det är väl bra att den sorten finns också...delar påminde om Ground Force men inte alls i samma klass.....
pepparmynta
CITAT (Virgo @ 29-04-2004, 22:29)
Var inget att ha!
Sallad för nybörjare! pust o stön! Herregud!

Urkassa 22 minuter och 34 sekunder. Tiden som gick åt för att visa nästa programinnehåll inte medräknad.

Nä, jag tänker inte slita mig från andra sysslor eller byta kanal på tv för att se Äntligen trädgård igen. Tror nog inte att nivån blir mycket högre än så här sad.gif . . tyvärr.
Ewa L
Jag tyckte också det var för fyrkantigt, men jag tänkte också på de praktiska aspekterna. Skulle kuberna klippas? Förblir de annars så där mjuka och gosiga som han påstod de var?
Jag skulle definitivt inte velat ha en damm på min lilla tomt när barnen var små, ett ögonblicks verk... Dessutom — hur mycket gräsklipp blir det i vattnet?

Tänker om möjligt dock se programmet nästa vecka. Några chanser ger jag det.
Killensomvillhagrönafingrar
Jag tycker programmet är bra som inspiration, bra att men ser hur de gör från grunden. Att jag och många med mig inte har råd att köpa en färdig trädgård är en annan sak,men får nog mest se det som inspiration typ alla inredningstidningar.

Vad som skulle behövas för att få en mer komplett syn på trädgården tycker jag är ett reportage ett halvår senare.
Hur ser trädgården då ut? Hur mycket jobb är det, Hur pass lämpligt var det att låta barnen leka i dammen osv.

Men som inspiration funkar det bra tycker jag.

Sedan var det lite kul att se hur sminket på programledartjejen satt 5 cm för lågt efter lite svettigt jobb och småregn biggrin.gif
Tirre
Tyckte programmet var fantastiskt inspirerande. Kul att se hur mycket man kan förändra om man bara tänker större än "ska jag kanske sätta en ros där, så kanske det händer nåt?"
Detaljerad information ska visst finnas på nätet, så mig störde det inte att det inte var lika mycket "fakta-rabblande" som i Gröna Rum.
Det är två helt olika program som inte riktigt går att jämföra.
Äntligen trädgård känns som att vem som helst kan hänga med i, även de nyaste nybörjarna, men trots det kan det också ge ny inspiration till garvade trädgårdsrävar.
Jag gillade att den helt okände trädgårdsmästaren, Erik, hade en stor roll och att Linda inte försökte verka som om det var hon som kunde allt. Kändes trovärdigt, liksom.

Var det bara jag som dreglade över Renée Voltaires skapelser??
Ska genast in på www.tv4.se och leta efter tårtreceptet!
pepparmynta
CITAT (Killensomvillhagrönafingrar @ 30-04-2004, 10:53)
Sedan var det lite kul att se hur sminket på programledartjejen satt 5 cm för lågt efter lite svettigt jobb och småregn biggrin.gif

huh.gif Hm, är det säkert att hon jobbat fullt så hårt.
I Allt om trädgårds forum (konkurent jag vet) finns en tråd som startade i trädgårdsdelen någon dag före programmets start.
Ett av inläggen i denna livliga debatt säger att Linda kom glidande för att greppa något verktyg lagom till inspelningsdags, för att sedan se ut som om hon slitit hårt.

Det verkliga jobbet hade inläggsskribentens son + kompis + trädgårdsmästarkillen gjort.

Sant eller inte sant, . . . men osannolikt är det kanske inte huh.gif
Madeleine1
Jag tyckte att det var bra! Fick en hel del idéer även om jag tyckte att resultatet blev lite väl fyrkantigt. Trevligt och lättsmält. Lagom för mig som är "nybörjare" eller kanske snarare "nyfrälst"... wink.gif
Betty
Besviken, kommer troligen inte att se ett enda avsnitt till! sad.gif
...men hade ärligt talat inte så stora förhoppningar...
TeliaNet
vi får inte gå händelserna i förväg, för vi vet inte vad som dyker i programmet senare.
Virgo
CITAT (TeliaNet @ 01-05-2004, 09:16)
vi får inte gå händelserna i förväg, för vi vet inte vad som dyker i programmet senare.

Som sagt var , det blir säkert fler "dykningar" i nästkommande program. tongue.gif
renate
Missade första programmet,var ute med f.d. jobbet och åt middag på Vapnö slott som vi fick laga själv med hjälp av duktiga kockar.Det blev fantastiskt god och roligt hade vi må ni tro. tongue.gif tongue.gif
Renate
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon