Full version: foton
amaira
Nu har jag börjat lägga in bilder i fotoalbumet.

VÄLKOMNA IN.

(Ursäkta felstavningarna, har ännu inte orkat ta reda på hur jag redigerar.)

Kramisar från amaira-med-kameran wub.gif
pepparmynta
Amaira, i de inlägg man själv skrivit står det ändra uppe i högra hörnet, klicka där så kommer du tillbaka till ``skrivplatsen´´ rolleyes.gif
yla
va in o kollade dina bilder
gosiga
o fina
o gulliga
o kuliga rolleyes.gif
renate
Det var fina naturbilder/djurbilder,texterna tycker jag om.
Naturligtvis gillade jag blommorna med.
Tack för titten.
Renate rolleyes.gif tongue.gif
andersen
Tordyvel bilderna var fantastiska.
Copycat
Jättefina bilder, blir riktigt avundsjuk. sad.gif wub.gif
Berith
CITAT (amaira @ 30-04-2004, 12:45)
(Ursäkta felstavningarna, har ännu inte orkat ta reda på hur jag redigerar.)

Kramisar från amaira-med-kameran  :wub:

Jättefina bilder och jättefina motiv! wub.gif Nyfiken bara.... vad har du för kamera?

Och det där med redigering av text och bilder i albumet - klicka bara på Redigera album (tror det är två gånger) så kan du fixa sånt. smile.gif
amaira
Tack alla! *blir glad*

Berith, jag har en Nikon coolpix 995. fick köpa ett utgående visningsexemplar billigare för ett par år sen. Var tyvärr ingen bra affär sad.gif , oftast för kornig bild för att jag ska vara nöjd, och så har den manuella inställningen lagt av, och lie annat dumt ibland.

Väntar på att finna en bra digitalkamera med bra makro, kosta vad det kosta vill (fast i verkligheten har jag inte ekonomi för "kosta vad det vill")

Min dröm är att fotografera ansiktsuttrycket på en mygga, som har stuckit in snabeln för att suga blod, upptäcker att den kommer att bli ihjälslagen och inte hinner dra ut snabeln och dra.

I övrigt kryper jag gärna på marken och fotar från "maskperspektiv". Har fästingvaccinerat mig, som tur är, har redan plockat bort två fästingar från armvecket...

Kramisar från amaira
amaira
men ... Berith ... jag hittar inget "redigera album" !

Vardå? Var finns det? ohmy.gif
Posse
CITAT (amaira @ 01-05-2004, 10:48)
... jag hittar inget "redigera album" !

Vardå? Var finns det? ohmy.gif

Om jag klickar upp ditt album ser jag allra överst ett fält med länkarna "Mina album : Lägg till album : Lägg till bilder : Redigera album : Skicka vykort".

Ser inte du dem?

unsure.gif
amaira
CITAT
Ser inte du dem?


Nej.

Jag tittar mig blå över hela skärmen, på alla möjliga sidor, finner ingen redigeringa av bilderna eller bildtext.

Det behöver inte betyda att det inte finns, men att jag är blind på bägge ögonen. Ibland blir jag det.

Hittar det helt enkelt inte!
Posse
CITAT (amaira @ 01-05-2004, 11:51)
CITAT
Ser inte du dem?


Nej.

Jag tittar mig blå över hela skärmen, på alla möjliga sidor, finner ingen redigeringa av bilderna eller bildtext.

Det behöver inte betyda att det inte finns, men att jag är blind på bägge ögonen. Ibland blir jag det.

Hittar det helt enkelt inte!

Kanske har du inte loggat in på ditt album? unsure.gif
Hans i Mälardalen
fina bilder wub.gif

MvH
lolo
Jättetrevliga bilder du hade på såväl djur som växter!/Ann-Louise smile.gif
amaira
Tack. Och tack Posse! Problemet löst!
Kramisar/amaira
Berith
CITAT (amaira @ 01-05-2004, 10:44)
Berith, jag har en Nikon coolpix 995. fick köpa ett utgående visningsexemplar billigare för ett par år sen. Var tyvärr ingen bra affär sad.gif  , oftast för kornig bild för att jag ska vara nöjd, och så har den manuella inställningen lagt av, och lie annat dumt ibland.

Väntar på att finna en bra digitalkamera med bra makro, kosta vad det kosta vill (fast i verkligheten har jag inte ekonomi för "kosta vad det vill")

Min dröm är att fotografera ansiktsuttrycket på en mygga, som har stuckit in snabeln för att suga blod, upptäcker att den kommer att bli ihjälslagen och inte hinner dra ut snabeln och dra.

I övrigt kryper jag gärna på marken och fotar från "maskperspektiv". Har fästingvaccinerat mig, som tur är, har redan plockat bort två fästingar från armvecket...

Fy farao för fästingar! ohmy.gif

Ena sonen köpte sej en Nikon Coolpix 4500 i julklapp men jag har inte övat mej färdigt på den än. Har planerat ta en hel drös toppenbilder i sommar. wink.gif

Väntar med spänning på din myggbild! tongue.gif
yla
porträtt på en piga

det är så roligt att plåta allt stort som smått
jag vill också fota en myggas uttryck det är en jättekul ide
rolleyes.gif
jag tycker att vi jobbar på det

här är ett porträtt av en myra också
nu längtar jag tills myggorna kommer
så kan vi alla fota myggor o sen utlysa en fröken mygga tävling smile.gif smile.gif
amaira
CITAT
här är ett porträtt av en myra också

Ååååååååhh jag tror jag dööööör ... *ryser i hela kroppen*
(av kittlande glädje alltså!)
Läcker!
Så där nära kommer inte jag...

En vitprickig nyckelpiga har jag bara sett en enda gång i mitt liv! Den sorten finns inte ens med i mitt insektslexikon. Kan det var en albinoform månne? (obs, skojar) "Fläckvis albino" ...

"En fröken mygga-tävling" Ja, ja, jag är med!
Nu måste jag rädda några myggyngel ur min ödledamm... biggrin.gif

Väntar med spänning på dina dilder också Berith!

Det är ROLIGT att fota, både stort som smått, men jag gillar "smått" bäst, så nära det bara går. Och så har jag en liten annan variant, som jag kan återkomma med lite längre fram...

kramisar från amaira
yla
coccinella 14 gutata
heter den vitprickiga nyckelpigan
jag blev nyfiken då du sa att du bara sett den en gång o att den inte fanns i din bok
men det finns visst 60 olika nyckelpigsarter hos oss
o den ena är den jag lyckades fota häromdagen
skojjigt att det finns så många olika sorter av allting
man tänker ju inte på dom ifall man inte som jag gärna kollar ALLT som rör sej
jag har en
skalbagge på min hemsida
jag ser att min skalbagge har ett annorlunda "ansikte" än din skalbagge undras om det är en tjej o em kille eller om dom kanske är lika olika varandra som du o jag rolleyes.gif
vad heter egentligen den här svarta typen ,jag kallar den bara skalbagge
visst är det fachinerande att få se hur deras ben egenligen ser ut med klor o allt smile.gif
amaira
Den ser nog "likadan" ut i ansiktet som min, min har bara ingen bra skärpa.

Det är en tordyvel som du fotat också, visst ÄR dom vackra!

Du har så oerhört fina bilder, och din almanacka är så ... inspirerande, så livs-bejakande.
Du skulle kunna göra en bok av dem, (en riktig menar jag), jag skulle köpa omedelbart!

kramisar/amaira
yla
CITAT (amaira @ 03-05-2004, 17:31)
Den ser nog "likadan" ut i ansiktet som min, min har bara ingen bra skärpa.

Det är en tordyvel som du fotat också, visst ÄR dom vackra!

Du har så oerhört fina bilder, och din almanacka är så ... inspirerande, så livs-bejakande.
Du skulle kunna göra en bok av dem, (en riktig menar jag), jag skulle köpa omedelbart!

kramisar/amaira

wub.gif wub.gif wub.gif
du säger så snälla saker
tackar gör jag
o sträcker på mej wub.gif wub.gif

tordyvel heter dom ja det visste jag ju på nåt vis
alex
Amaira hade i sitt album en röd blåsippa, jag har sett flera nästan helt vita, hur vanligt är det?? Det var en planta som satt bredvid alla andra "vanliga" blåsippor men denna var vit!!
Någon annan som sett en likadan, vilt?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon