Full version: Lycka!
ah56
Byggde min kryddpyramid på min lilla kolonilott igår, fyllde med 14 säckar koskit. Sådde lite nyttigheter samt satte några plantor. Måste säga att den väckte mycket uppmärksamhet hos mina kolonigrannar. Fick många frågor och beundran. *stolt* wub.gif . Gjorde mycket reklam för Odla och pallkrageklubben.
En liten pinsamhet. I en del på min lott växte något som jag inte kände till. Jag har grävt, hackat och svurit över revorna i jorden men äntligen blivit av med dom. Igår kom en kolonigranne över och frågade om jag var intresserad av mynta. Jag tackade ja och följde med honom till hans myntaland. NI HAR VÄL REDAN GISSAT VAD DET VAR FÖR VÄXT JAG JUST FÖRSÖKT BLI AV MED I MITT LAND. MYNTA!
colamor
Det är inte alltid lätt att avgöra vad som växer i trädgården.
På mitt förra ställe sågade jag ner en buske väldigt hårt. blink.gif
Det visade sig senare vara jersmin. Som tur var så klarade den sig... men det kunde ha slutat illa.
Ingrid på Västkusten
Jamen det var väl bra!

Nu vet Du ju precis hur pepparmynta beter sig i trädgården och kan plantera den om Du vill ha den på ett bätrte ställe ;-)

Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon