Andreas2007
Hej

Odlat pumpa i år och den ligger just nu på 10-12 kg, Atlantic Giant
fröet har köpts in på en vanlig butik

Läst i flera forum om att ska man få en riktigt stor ska man ta frön från stora pumpor

Någon som kan tipsa vad man kan köpa "bättre " frön ?

Med vänlig hälsning Andreas
Åsa, mälardalen zon 2
Atlantic Giant kan bli riktigt stor 12kg låter som liten jag har fått bra mycket större frukter men fröet är bara en liten del i hur man får en stor pumpa de kräver rejält med gödning varje vecka och mycket vatten + en bättre sommar än vad vi haft iår juli var för kall. Så det behöver inte vara nått fel på dina fröer de kan vara tagna från en stor pumpa men har den inte fått rätt förutsättningar så kommer den inte bli stor ändå
Andreas2007
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 28-08-2020, 14:12) *
Atlantic Giant kan bli riktigt stor 12kg låter som liten jag har fått bra mycket större frukter men fröet är bara en liten del i hur man får en stor pumpa de kräver rejält med gödning varje vecka och mycket vatten + en bättre sommar än vad vi haft iår juli var för kall. Så det behöver inte vara nått fel på dina fröer de kan vara tagna från en stor pumpa men har den inte fått rätt förutsättningar så kommer den inte bli stor ändå



Du har så rätt, tänkte bara att jag vill öka risken och testa med ett bättre frö smile.gif

L
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon