Full version: Maken börjar fatta,
Hannele
wub.gif Under en och samma vecka har maken hittat två fina zinkbaljor på våra skogspromenader.
Nu förstår han, att det inte gör något, om botten är trasig...



Cilla
Baljor utan trasiga bottnar är inga bra baljor...
Min kära stora aluminiumkanna har frusit i vinter och turligt nog är det botten som gått sönder. Ytterligare något att plantera i, även om det inte blir lika fint som i dina baljor Hannele!
Annelie
Vad det är fiiint med zinkbaljor! Måtte det bli loppis snart i trakten så att jag kan göra lite nya fynd! Det är dåligt med zinkbaljor på mina skogspromenader nämligen! rolleyes.gif

Mitt senast fynd är en jättefin koppargryta, ca 50 cm i diameter och lika hög. Jag hade tänkt plantera något fint i den men det bär mig emot att borra hål i botten på den! unsure.gif
Nina H
Jamen, du har ju gott om plats att lägga grus i botten! Plantera på!
Hannele
CITAT (Cilla @ 04-05-2004, 00:01)
Min kära stora aluminiumkanna har frusit i vinter och turligt nog är det botten som gått sönder. Ytterligare något att plantera i, även om det inte blir lika fint som i dina baljor Hannele!

Cilla, finns inget finare än vattenkannor att plantera i!
Maken ser lika förvånad ut varje gång jag spikar hål i en helt ny kanna...

Timjan i zinkkanna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon