Full version: Blev så inspirerad
MariaS
Tittade på Lulles fotoalbum.
Jag tyckte det verkade så snyggt med dessa pallkragar i trapp bakom dammen, att jag nu planerar någor liknande runt en påbörjad "berså".
Den så kallade, är formad som en åttakant, med två bågar som öppning. (Kort kommer när jag laddat batterierna)
Nu funderar jag på att göra någåt liknande Lullus trappa, men inte av pallkrakar, utan av råspånt. Tänkte att de bara skulle vara hälften så breda och dubbelt så långa istället.
Men vad skall jag behandla virket med?
Jag har massor av kokt linolja med balsamterpentin, men går det för växterna?
Jag vill helst har virket trävitt, så det förljer övriga trädgårdens tema.

MariaS
Ingrid på Västkusten
Todeloo,

Målning som linolja kanske med plast på insidan.....råspont är ju inte direkt tjockt och stabilt virke inte, så jag hade funderat på å måla. Växterna mår prima i upphöjda bäddar biggrin.gif

Hälsar Ingrid
MariaS
Titta i albumet.

Kameran laddad. På den bortre sidan är det tänkt att odlingslådorna ska komma på plats. Till vänster blir det 20 cm högt. Rakt fram 30 cm och till höger 40 cm.
Hämtade ett gäng råspont på brädgårn idag och jag har redan börjat såga, men sen kom det välsignade regnet, så jag får väl fortsätta imorgon.
MariaS
Nu har jag fått "lådorna" på plats. Det fattas bara matjord. Tyvärr har jag ingen gubbe som kan hjälpa till här, utan det får väl ta en dag till.

Bild på lådorna finns i albumet.

MariaS
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon