Full version: Kinkiga bebisar!
Mi70
Åhhh vad jag förbannar mig själv varje år över att jag inte kan lära mig att så tobaksplantornas frön ETT OCH ETT i en STOR kruka direkt...........! Man sitter där med en jättesamling frön, varav man kanske egentligen bara behöver ett tiotal........ Vad gör man, jo skvätter en dutt i varje liten kruka med resultatet att en skog av små små tunna tobaksbebisar dyker upp, omöjliga att sära på och plantera om! Nu har jag iallafall med tårar i ögonen och envisa pillande fingrar lyckats plantera om några. De som vägrade dela på sig, ja. jag tog fram saxen och klippte resolut av de minsta plantorna vid rötterna, i förhoppningen att de dör och ger rum för den starkaste. Vad kan man kalla detta, "selektiv abort" på plantor eller kanske ett växternas survival of the fittest?

Hemskt är det iallafall.............. sad.gif sad.gif huh.gif unsure.gif
TeliaNet
samma problem väntar mig då jag har planterat 50 smultron frö i ca 10 krukor. wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon