Lilla K
Jag är ny här på forumet, entusiastisk trädgårdsdrömmare... ofta blir det inte så mycket av drömmarna, men vad gör det, det kommer ju nya (drömmar alltså).

Min sambo hade några pallkragar skräpandes, så jag har satt ihop två, fyllt med lite kvistar, massa kompost och jord. Oj, vad mycket jord det gick åt!
Men nu är det klart. Det är ju så himla varmt just nu, och jag undrar om det är för sent att så dill och sallad - jag har för mig att det ska vara svalare då? Kan man sätta chiliplantor i pallkragarna? Tomater? Paprika?

Tacksam för hjälp och råd, för jag har förstått, att här är det riktiga "proffs" som håller till ;-)

Kerstin
Zon II
Ingrid på Västkusten
Hej >Kerstin å välkommen hit!

Nej INGENTING är för sent - det är tid NU och svaret är JA på alla Dina frågor biggrin.gif

Sallad behöver en maximal medeltemp av 20 grader för å gro....å dill måste stå ensammen så pallkragsodling å dill kan gå sämre men sallad och rädisor etc etc mfl utplanteringsväxter går huuuur bra som helst!

Hälsar Ingrid
netaave
Va, kan man inte ha dill ihop med annat????
Vad händer då? Kommer den inte alls?

Jag visste att man inte kunde så dill på samma ställe flera år i rad, men detta hade jag ingen aning om! ohmy.gif
Ingrid på Västkusten
Dill gillar inte konkurrens för att bli stor å vacker. Bäst blir dill som får självså sig och dill tror jag är någe av det kinkigaste som finns mellan varven,

Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon