Full version: Har fått pippi på
MariaS
.
Annelie
Hej där!

Det ser ut att bli hur fint som helst! smile.gif

Jag har också ett hängmatteprojekt på gång som jag ska börja med snart, om allt vill sig väl. Temat kommer att bli havet. Två frågor till dig har jag - den första är hur djupt du har fått gräva ner de där enorma stolparna för att få dem att stå stabilt. Den andra frågan är om du har katter?

Jag hade en vild idé om att fylla min hörna med mjuk sand för att få den rätta strandfeelingen men insåg snart att det skulle inbjuda alla kvarterets katter till den största kattoalett de någonsin skådat! blink.gif wacko.gif

Och ligga/gå i en kattoa är inte något som jag längtar efter! Hur fungerar det hos dig? Fast du har kanske inga katter i närheten...
MariaS
CITAT (Annelie @ 09-05-2004, 20:17)
Två frågor till dig har jag - den första är hur djupt du har fått gräva ner de där enorma stolparna för att få dem att stå stabilt. Den andra frågan är om du har katter?

Jag hade en vild idé om att fylla min hörna med mjuk sand för att få den rätta strandfeelingen men insåg snart att det skulle inbjuda alla kvarterets katter till den största kattoalett de någonsin skådat! blink.gif wacko.gif

Och ligga/gå i en kattoa är inte något som jag längtar efter! Hur fungerar det hos dig? Fast du har kanske inga katter i närheten...

Först och främst har jag två katter själv, men det är innekatter. Sen har ju grannarna ett antal bonnisar som springer omkring här, men de verkar inte använda min sand som toa.

Sanden som jag har använt är 0-8mm dräneringsgrus. Endast kaktusar trivs i detta då inget vatten stannar kvar, dessutom ligger sanden stilla.

Mina telefonstolpar har jag grävt ner 60 cm djupt och 80x80cm i fyrkant. Sen har jag ställt stolparna på lut och gjutit betong runtom i gropen. Bor nämligen i värdens bästa lermark! sad.gif

Om du är orolig för katterna, kan jag rekomendera att du sätter lite citronmeliss här och där runt sanden. Katterna går omvägar runt citronmelissen för luktens skull. laugh.gif

MariaS
ariana
Väldigt fint du har fixat med lådorna


men detta med citronmeliss är det sant att katter inte gillar detta
måste pröva min meliss står på köksbordet
verkligen intressant


jag har ju tre katter
Virgo
Det som är absolut snyggast på bilden är Bilen!
MariaS
Vilken bil?
Den första är en Dodge Custom Royal från 1957, bredvid står en Chrysler Le Baron USA-import med V6:a.
Sen finns det i bakgrunden en Dodge D300 Car-carrier från 1966.
Fast vi har ju en del i garagen också.
En Imperial 4door Sedan från 1956 och en Imperial Crown 4door hardtop från 1959.
Min logga är ju Dodgemärket från 50-talet. Kan väl kalla mig lite biltokig också utöver trädgården.

MariaS
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon