Full version: Easyplant!
TeliaNet
fick idag 2 plantor från easyplant.
den ena var död och den andra har fått mer jord och vatten.
beställde katalogen för flera månader sedan, fick dock ändå ingen katalog.
Annie-72
Vilken tråkig erfarenhet.. Jag har åxå beställt därifrån men fått fräscha växter samt katalog. Dock beställde jag för sent ur vårkatalogen så då blev jag utan... sad.gif //Kram Annie
kristerh
Jag har beställt från dem i två år, förra året köpte jag en hel del sk "pluggplantor" varav ca hälften dog, fick som kompensation ett frikostigt presentkort från dem, som jag köpte nya plantor för.
I år beställde jag en trädpion som verkar bra, samt en massa afrikas blå lilja som redan börjat växa, så min erfarenhet av dem är positiv.
Krister rolleyes.gif
Néa
Jag har inte hört talas om easyplant förut så jag kollade upp det, och det verkar som man kan få två plantor gratis. Ingen portokostnad heller står det. Är det någon här som har beställt dom - är det gratis på riktigt, så att det inte kommer en räkning iallafall?

Man undrar ju vad haken är liksom huh.gif
TeliaNet
jag beställde och gratis katalogen och 2 plantor. ingen räkning.
anna.
Det verkar ju för bra för att vara sant blink.gif

Jag klickade vidare på det som heter "måndens erbjudande" (eller nåt liknande, i nedre högra hörnet), och kom till en annan sida, www.rosenlust.se. Jättekonstigt, layouten liknade easyplant lite men det fanns inte ett spår av det namnet på rosenlust-sidan... Skumt.
kerstin z5-6
Jag har inget större förtroende för det företaget . lite bakker varning på dom tycker jag
TeliaNet
CITAT (anna. @ 12-05-2004, 14:21)
Det verkar ju för bra för att vara sant blink.gif

Jag klickade vidare på det som heter "måndens erbjudande" (eller nåt liknande, i nedre högra hörnet), och kom till en annan sida, www.rosenlust.se. Jättekonstigt, layouten liknade easyplant lite men det fanns inte ett spår av det namnet på rosenlust-sidan... Skumt.

easyplant tillhör rosenludt koncernen det stod på påsen.
anna.
CITAT (TeliaNet @ 12-05-2004, 14:34)
easyplant tillhör rosenludt koncernen det stod på påsen.

aha rolleyes.gif

de hade nämlien spindelliljelökar, 6st för 99 (eller nåt i den stilen), det var billigare än lilla fiskaregatan men man undrar ju vad det är för kvalitet (och behöver jag verkligen 6 stycken..?).
Elanah
Jag har iaf skickat efter gratis plantorna nu så jag hoppas att jag inte får en obehaglig överraskning unsure.gif
pimpim
Jag skickade efter gratisplantor innan jul och har inte fått några än. Men det var innan jag hörde allt negativt om dom. Får se om jag får några och hur de ser ut.

Pia
Néa
Jag håller med om att de verkar lite skumma, men nu har jag skickat efter gratiserbjudandet iallafall så får jag se vad som händer. wink.gif

Ingenting kanske om man ska ha beställt före jul...
annas
Vi har skickat efter massa plantor därifrån. I båda leveranserna har det funnits döda plantor, men till deras försvar måste jag säga att det var enkelt att rätta till det. Antingen skickar de nya plantor eller så säger de bara att man kan dra av pengarna för de plantor som inte överlevt när man betalar in. Det är dock omöjligt att ringa dit, jag rekommenderar att maila dom istället.
TeliaNet
har ändå aldrig tänkt att köpa något där i från.
Mia, zon 3
Vad säger ni om detta:

Fick ett brev att jag skulle få ett gratis lökpaket, med leveransen från nästa katalog.
Om jag INTE beställde något ur den katalogen så skulle lökarna komma i alla fall, men då var de "tvungna" att ta 69:- i porto. Ville jag inte ha paketet skulle jag använda Nej-tack-lappen de skickat med. Men den var inte förfrankerad - alltså skulle jag behöva betala 5:- porto för att slippa betala 69:- för något jag aldrig beställt!!!!

Det är att skapa merjobb för sina kunder! Numera f.d. kunder - aldrig mera EasYplant!

Deras kataloger har dessutom granskats av erfarna medlemmar av STA, och de har hittat så himla mycket fel - värre än manipulerade färger, som ju är rätt uppenbara. Den förgätmigej-blå rosen är en favorit.... laugh.gif
jerpan
Jag har också fått mina 2 gratis plantor. Blev lite paff då jag trodde att jag hade blivit blåst på dem. Då det i leveransen av katalogen stod att jag skulle beställa varor för att få dem. Båda två lever fortfarande efter 2 dagar. De är ganska taniga så att jag kan tänka mig att det blir en del svinn om man beställer ett gäng. Men visst svinn får man väl ta när det gäller växter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon