Eva i Skåne
Jag är helt rudis på detta med mobiltelefoner, är så glad att jag kan ringa och skicka ett och annat sms biggrin.gif , men går det att använda telefon med Comviq kontaktkort i Danmark och Tyskland?
Fenja
Gå in på www.comviq.com så står precis allt om detta på deras hemsida! Det är kontantkortet du menar va? biggrin.gif
Mvh
Fenja
renate
Ja det går,jag har teliakort.Går in i en affär där de säljer korten,tex. Expert.De hjälper dig hur du skall göra.Så gjorde jag.
Renate
TeliaNet
bara lugn.....TELE2-COMVIQ hyr in sig på de andra näten precis som de andra i sin tur hyr in sig på TELE2-COMVIQ nätet.
jag har ring till en släkting ute från havet mitt i mellan varberg-grenaa ombord på stena nautica.
har även haft den i tallinn utan några problem.
du ringer med annan operatör från utlandet. på stena nautica stog det sonofon bla om jag inte minns fel.
när du ringer från din mobil i utlandet kommer det till en växel i det landet och där i från växlas det till till sverige på Telia nätet(TeliaSonera Internationall Carrier) och sedan vidare till kista där all comviq roaming växlas.
det kan kosta en hel del----kontakta din MSP(operatör)
andreas i uppsala
när jag är är utomlands brukar jagh få en annan operatör. Varje gång mobilen byter så får man ett sms, vilket är mycket vanligt. Det är fortfarande telia i grunden
TeliaNet
CITAT (andreas i uppsala @ 12-05-2004, 18:54)
när jag är är utomlands brukar jagh få en annan operatör. Varje gång mobilen byter så får man ett sms, vilket är mycket vanligt. Det är fortfarande telia i grunden

vad då telia i grunden?
Néa
När det gäller comviq kontant har jag för mig att det allting funkar som vanligt utomlands utom att skicka sms. Vill man ha möjlighet att skicka sms från utlandet så måste man beställa någon extratjänst.

Men som sagt det är vad jag har för mig från när jag kollade upp det senast... huh.gif
andreas i uppsala
det e fortfarande telia jag har, på mobilen. Du vet på gprs och resten.
TeliaNet
det är klart.
vill ni ringa billigare?
kolla comviq.net, djuice.se(Telenor Mobile) eller HI3G Access AB.
vem vill betala upp till 6 kr/minuten hos telia när comviq.net enbart tar 1.62/min. tongue.gif
Annki
Kanske dags att byta signatur och bild, TeliaNet? Varför ge detta dyra bolag gratisreklam? laugh.gif
TeliaNet
Nu gör jag ju inte reklam. eller jo för TeliaSonera nät och produktion(skanova)
men jag tror du menar telia-nära till privat/företagskunder-det gör jag inte reklam för.
Eva Swahn
Jag har numera två mobiler och två refillkortsabonnemang.
En "dag-" och en "natt"-telefon.

"Natt-telefonen" är det numret alla känner till, och som jag alltid har täckning på, för den tillhör Telia. "Natt-telefon" kallar jag den för den är billig att ringa ut från på natten (=kvällar och helger) 40 öre (eller vad det är nu). Den använder jag bara i nödfall (= ingen täckning) att ringa ut på under dyrtid.

"Dag-telefonen" är ett nummer som ingen kan, fast det är enkelt, men jag har inte delat ut det - folk har nummer nog att hålla reda på. Den har sämre täckning - men bättre taxa. Tillhör djuice som kör på Comviqs "nät". Här kostar det 1.63 numera att ringa - alltid till alla.

Smart tycker jag.
smile.gif
TeliaNet
det är krångligt att fylla på/betala.
comviq.net är ett öre billigare.
men bäst är HI3G access där alla som har 3 ringer varandra för 0kr.
endast 2,50 kr till övriga nät.
andreas i uppsala
3 är inge bra, elller 3G är inge bra, än så länge. Skulle bara standbytiden vara bättre. Mobilerna skulle också kunna vara mindre, men det kommer
Lady Hamilton
mad.gif Säga vad ni vill !!! TELIA har den bästa teckningen! Comviq och alla andra fungerar bara i storstäderna och efter Europaväg 4 = E4an.
andreas i uppsala
det är i städerna 90% av svenskarna bor så egentligen är det inte så konstigt, men visst telia har bäst teckning, men dyrare priser.

Jag är ändå aldrig i norrland så det gör inget tongue.gif
TeliaNet
3G? du kanske menar UMTS? umts använder wcdma(2100) bandet och kan även användas till gsm telefoner.

klart att telia har den bästa täckningen pga NMT-450 som de är ensamma om. nmt funkar överallt till skillnad från gsm 900/1800/1900.
dock har jag alltid kunnat ringa överallt i sveruge med telia refill.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon