Hannele
Kanske någon som saknade pallkragar?? tongue.gif
Ur dagens Göteborgs-Posten:

DYGNET RUNT
05.05 Mölndal
En man håller på att klippa sig
genomstråltrådsstaketet till ett
företag på Lunnagårdsgatan.
Han misstänks vara ute för att
tjäla lastpallar och har bil med
dragkrog och släpkärra med sig.
När polisen larmats till platsen
har ekipaget redan försvunnit.
Iris i V-botten
Vi med pallkragar kanske börjar leva farligt.
Tänk om man måste börja visa kvitto på "inköpen?"
Hälerilagen är inte att leka med.........

biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif
Ullet
nej, vi får ha ägarbevis på dom som häftas fast på sidorna när pallkragspolisen kommer för att göra razzia hos oss. Ärligt inköpt eller fådd hos Bussige Bosses Alltiallo handel.... tongue.gif
MariaS
Ja jisses.
Nu är det inte bara marodörande bönder man får se upp med. Utan både pallkragetjuvar och pallkragepolisen.
Hur ska det då gå, jag som fick mina pallkragar på tippen.

MariaS
Betty
CITAT (Hannele @ 13-05-2004, 09:19)
Kanske någon som saknade pallkragar??  :P
Ur dagens Göteborgs-Posten:

DYGNET RUNT
05.05 Mölndal
En man håller på att klippa sig
genomstråltrådsstaketet till ett
företag på Lunnagårdsgatan.
Han misstänks vara ute för att
tjäla lastpallar och har bil med
dragkrog och släpkärra med sig.
När polisen larmats till platsen
har ekipaget redan försvunnit.


Det var inte pallkragar han var ute efter, utan lastpallar... rolleyes.gif
netaave
Kanske någon husvagnsägare som skulle göra golv i förtältet, då är lastpallar högvilt! tongue.gif
Ralf
lastpallstjuvar är ignet ovanligt alls, knarkare o andra fattiga som åker runt för att skaffa sig några slantar. På ett trappbygge i en park hade jag 500 kg bruk liggande på en pall. På morognen när vi kom låg alla 25 säckarna i det dagvåta gräset och lastpallen var stulen. Någon hade alltså tagit av alla säckarna för att gå iväg med en lastpall vars pantvärde var 60 kr.
Hannele
CITAT (Betty @ 13-05-2004, 15:00)
Det var inte pallkragar han var ute efter, utan lastpallar... rolleyes.gif

Det visste inte polisen... utan bara trodde.
Copycat
..
MimE
CITAT (Copycat @ 13-05-2004, 20:27)
Och COOP Forum som är så desperata för att bli AV med sina lastpallar. Dom sätter upp stora plakat om att man skall säga till i kassan om man vill ha dom gratis. Fast, det är i Sundsvall. tongue.gif

Säkerligen s.k. engångspall, inte Europapallar i alla fall.
Iris i V-botten
CITAT (MariaS @ 13-05-2004, 14:57)
Ja jisses.
Nu är det inte bara marodörande bönder man får se upp med. Utan både pallkragetjuvar och pallkragepolisen.
Hur ska det då gå, jag som fick mina pallkragar på tippen.

MariaS

Ursäkta mig , men vad är marodörande bönder för något och vad gör dom?
Norrländskan
CITAT (Iris i V-botten @ 15-05-2004, 09:18)
MariaS

Ursäkta mig , men vad är marodörande bönder för något och vad gör dom?

"Marodörande" bönder är väl bönder som sabbar för sina grannar genom att hela tiden stjäla åt sig mark vid plöjningen. De håller sig inte inom sina gränser (läste något om detta i ett tidigare inlägg...) och har man otur så åker hela ens odling med... ohmy.gif

// Eva
MariaS
CITAT (Norrländskan @ 15-05-2004, 10:54)
"Marodörande" bönder är väl bönder som sabbar för sina grannar genom att hela tiden stjäla åt sig mark vid plöjningen. De håller sig inte inom sina gränser (läste något om detta i ett tidigare inlägg...) och har man otur så åker hela ens odling med... ohmy.gif

// Eva

Stämmer bra det!
Det var jag som hade skrivit inlägget, om min bonde som plöjde ner hela majodlingen för mig!!!!!!!!
Av tjugo plantor återsår fem halvdana, som kanske överlever mad.gif

MariaS
Ingrid på Västkusten
Ja Maria - hur gick det? Hur hemskt som helst......verkligen rist!

Hälsar ingrid
Unn
CITAT (Norrländskan @ 15-05-2004, 10:54)
CITAT (Iris i V-botten @ 15-05-2004, 09:18)
MariaS

Ursäkta mig , men vad är marodörande bönder för något och vad gör dom?

"Marodörande" bönder är väl bönder som sabbar för sina grannar genom att hela tiden stjäla åt sig mark vid plöjningen. De håller sig inte inom sina gränser (läste något om detta i ett tidigare inlägg...) och har man otur så åker hela ens odling med... ohmy.gif

// Eva

Känner igen det! Vår enligt lantmätarpapprena rektanguläta tomt "lutar innåt" betänkligt ju längre ned i trädgården man kommer....tror bonden är lite sur - han sa när vi diskuterade det hela att han inte _gärna_ såg träd som skuggar (....d,v,s, om 70 år när han inte längre lever,troligen inte heller jag). Trots hans synpunkter planterade jag bl.a. ek, bok och storväxande biggarå i tomtgränsen, tolkningsfråga ansåg jag det vara....
Men eftersom jag gjort så, grälar jag inte heller med honom om exakta gränsen...fast lite arg blir jag när han kör över mina nystatta träds rötter med harven sad.gif
Iris i V-botten
CITAT (MariaS @ 15-05-2004, 15:20)
CITAT (Norrländskan @ 15-05-2004, 10:54)
"Marodörande" bönder är väl bönder som sabbar för sina grannar genom att hela tiden stjäla åt sig mark vid plöjningen. De håller sig inte inom sina gränser (läste något om detta i ett tidigare inlägg...) och har man otur så åker hela ens odling med...  :o

// Eva

Stämmer bra det!
Det var jag som hade skrivit inlägget, om min bonde som plöjde ner hela majodlingen för mig!!!!!!!!
Av tjugo plantor återsår fem halvdana, som kanske överlever mad.gif

MariaS

Har du planterat på din egen mark har han absolut ingen rätt att plöja där.
Då ska du stå på dig .
Kolla upp vem som har rätt så kan friden i området bestå.
Har du en fin relation till "din " bonde kan du få hur mycket skit du vill. biggrin.gif laugh.gif
MariaS
Pallkragarna ifråga, står 50 cm innanför gränsen!
Som tur var var det bara majsen som jag hade hunnit plantera ut, när han kom med harven.
Han kan inte heller neka till förödelsen, då tydliga spår av harven syns redan tio meter innan pallkragarna börjar.
Så får jag säga va jag tror, så har han siktat in sig som ren hämnd över att han inte längre kan tjäna pengar på vår tomt! mad.gif

MariaS
Eva i Skåne
CITAT (Ralf @ 13-05-2004, 18:40)
lastpallstjuvar är ignet ovanligt alls, knarkare o andra fattiga som åker runt för att skaffa sig några slantar. På ett trappbygge i en park hade jag 500 kg bruk liggande på en pall. På morognen när vi kom låg alla 25 säckarna i det dagvåta gräset och lastpallen var stulen. Någon hade alltså tagit av alla säckarna för att gå iväg med en lastpall vars pantvärde var 60 kr.

laugh.gif laugh.gif Tänk att göra sig sånt besvär, lyfta av 500kg för en ynka lastpall. Hoppas tjuven la säckarna på ett ställe som var bra för dig laugh.gif rolleyes.gif
Iris i V-botten
Maria !

Detta fick jag från min bonde igår.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon