fiffigafrun
Vissa dagar undrar man ju vad man har valt för yrke alltså... Datorer som krånglar, servrar som inte svarar etc etc. Stress o sista-minuten-panik-jobb som vanligt.

Då skulle man hellre vilja påta i jorden eller nåt. Men det kanske också skulle bli tråkigt i längden - att ha som yrke alltså.
Mia, zon 3
Jag drömmer jag också.....
Fast det blir väl lite glest med jobb på vinterhalvåret, kanske.
JonasQ
Om man har sin hobby som yrke blir man snabbt utan fritidsintresse...
Betty
CITAT (JonasQ @ 17-05-2004, 13:17)
Om man har sin hobby som yrke blir man snabbt utan fritidsintresse...

Man kan även se det så här: Om man har sin hobby som yrke så får man betalt för att syssla med sina fritidsintressen! smile.gif
Nina Å
...och jag har precis lämnat in ansökan till trädgårdsmästarutbildning! Har haft administrativt arbete i snart 7 år nu och har insett att det nog inte var min grej. Men jag kommer inte studera på heltid, utan allt i princip på distans. Sen om nåt år, när jag anser att jag är redo, så avlägger jag ett yrkesprov och så är det klart! tongue.gif

Låter vara osagt om jag helt byter branch, möjligheten finns ju också att jag börjar planera trädgårdar på sidan av kontorsarbetet eller så. Men till att börja med kommer jag bara "njuta" av att få plugga mitt favoritintresse - kunskapen i sig är ju inte tung att bära!

Må gott!
Nina
Ingo
Trädgårdsmästarutbildning på distans...var hittar man en sån?
Nina Å
Jag är bosatt i Finland. I Vasa finns det vuxenutbildning och de erbjuder flera olika möjligheter när det gäller att få examen. Yrkesprovet är förstås inget man gör i en handvändning - bäst vore det om man kunde arbeta på t.ex. en plantskola ett tag och sen när man är "fullärd" där så gör man ett yrkesprov. Är nog en längre och svårare väg att göra som jag, på sidan om det vanliga arbetet. Men det ska gå! med lite, eller mycket, envishet! tongue.gif
Nina
JonasQ
Märker med jämna mellanrum att vi är en hel del finlandssvenskar här. TREVLIGT! Går lite lättare att byta frön, plantor om man bor i samma land, växtförhållandena är ju också lite annorlunda mellan finland och sverige. laugh.gif
Ralf
CITAT (JonasQ @ 17-05-2004, 13:17)
Om man har sin hobby som yrke blir man snabbt utan fritidsintresse...

Eller så har man ingen fritid eller hobby...
"sussie"
Jag har min hobby som yrke. wub.gif Fast utan allt grävande och absolut inte utomhus.....Gått hela dagen och vattnat och ansat blommor....Sålt en massa flox(jisses alla skulle tydligen ha det i dag)När man kommer hem så skulle jag nog allt vilja rusa ut och ansa och vattna lite där oxå.....Inga problem med fritidsysselsättningen med andra ord...... wub.gif
Annki
Jag har fritid som hobby numera. Och min hobby som yrke - men det är ingen fritid direkt! Oj nu blev det väldigt rörigt! Det är nog bäst att jag återgår till min hobby som jag ägnar min fritid åt. laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon