djnikej
Tänkte köpa en Flymo svävare, 995:- på Jula! Är de bra? Jag har en liten gräsmatta ca 25m2! Just nu klipper 2ggr/vecka med en helt utsliten handjagare, på jakt efter en nu klippare
Kakaduan
Jag hjälpte min syrra att klippa gräset med en sådan en gång - åtminstone en liknande. De har bara en liten gräsplätt. Tror till och med att knivarna var av plast (vilket är helt ok tills de börjar bli slitna). Den var bra och lätt att köra och är nog helt ok på en liten yta. Nackdelen tyckte jag nog mest var att det kändes stökigt med en sladd som man var rädd att köra över hela tiden.

Kakaduan
Smed
Jag har en sådan med uppsamlare i. Den är nog helt ok för 25 m². Blir det större så irriteras man över att klippbredden är så snål. Jag använder bara min där åkgräsklipparen inte kommer fram.


/Smed
Posse
Jag har kört rätt mycket med bra gamla, bensindrivna Flymoklippare och tycker att det är mycket praktiskt utan hjul - det blir mer som att dammsuga, man kan liksom med dammsugarmunstycket föra dem i vilken riktning som helst. Praktiskt om det det finns mycket hinder på tomten... och slänter. smile.gif
Och klippet blir som bortblåst. wink.gif
Ingo
Jag har en Flymo av liten modell (33 cm bredd). Skulle kanske ha köpt en modell större till min tomt (nästan 200 kvm gräsmatta) men den duger. På din yta räcker den säkert.
Ett par små möjliga nackdelar:
Skärbladet är...visserligen inte av plast, men ganska klent så det kan deformeras av sammanstötningar med t ex rätt små stenar som hoppar upp ur gräsmattan, vilket jag hade rätt mycket av när den var nyanlagd. Då försämras sväveffekten. Tror jag har förbrukat fem - sex stycken på fem somrar.
Gräsklippet blåser drygt en meter ut åt sidorna. Bra att det blir spritt över gräsmattan men inte lika bra om det blåser dit man inte vill ha det, t ex om man har en uteplats av något slags svårsopat material.

Fördelar: Smidig, i synnerhet i slänter som sagt; lätt och därmed enkel att plocka undan och t ex hänga på en vägg. Sladden vänjer man sig vid.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon