kryddan
Jag börjar bli lite less på kontakten med Allt om Trädgårds pren.avdelning... Jag började prenumerera i höstas och då var det ett sjå att få igång prenumerationen: jag nappade på ett erbjudande men fick ingen tidning då utan först efter påstötning några månader senare och då blev det det vanliga priset huh.gif

Så tog prenumerationen slut. Van som jag är vid att de flesta tidningar hör av sig framåt slutet av en period och frågar om man vill förnya - så hade jag inte koll på det. Man har ju liasom lite annat att grunna på än sånt rolleyes.gif

Alltså - ny kontakt med pren. och löfte om att få hemskickat avi för ny pren.period. Det var ett par veckor sedan......unsure.gif

Har jag haft ovanlig otur eller har fler varit med om liknande???
Tirre
Du måste haft sanslös otur!
Jag har bara bra erfarenheter. Inga problem alls med varken prenumerationsbeställning, uppsägning eller så. Tvärtom - har fått dubbla tidningar i början av prenumeration och sådär.
Och när erbjudandet gått ut har tidningen fortsatt komma med inbetalningskort.
Men du ska ju absolut kräva ekonomisk kompensation för dears strul!
Verkar konstigt att du fick betala ordinarie pren.pris - de har ju erbjudanden hela tiden!
Tirre
Du måste haft sanslös otur!
Jag har bara bra erfarenheter. Inga problem alls med varken prenumerationsbeställning, uppsägning eller så. Tvärtom - har fått dubbla tidningar i början av prenumeration och sådär.
Och när erbjudandet gått ut har tidningen fortsatt komma med inbetalningskort.
Men du ska ju absolut kräva ekonomisk kompensation för dears strul!
Verkar konstigt att du fick betala ordinarie pren.pris - de har ju erbjudanden hela tiden!
Ewa L
Håller med Tirre om att du haft sanslös otur — men bara en gång. tongue.gif

Har haft flera kontakter med dem via e-mail, och fått snabba och precisa svar. Tycker dessutom att det är en bra tidning, lite högtidsstund när den kommer.
Hannele
Allt om Tädgårds sida:

http://www.alltomtradgard.se/
vickeva
CITAT (kryddan @ 19-05-2004, 10:52)
Jag börjar bli lite less på kontakten med Allt om Trädgårds pren.avdelning... Jag började prenumerera i höstas och då var det ett sjå att få igång prenumerationen: jag nappade på ett erbjudande men fick ingen tidning då utan först efter påstötning några månader senare och då blev det det vanliga priset huh.gif

Så tog prenumerationen slut. Van som jag är vid att de flesta tidningar hör av sig framåt slutet av en period och frågar om man vill förnya - så hade jag inte koll på det. Man har ju liasom lite annat att grunna på än sånt rolleyes.gif

Alltså - ny kontakt med pren. och löfte om att få hemskickat avi för ny pren.period. Det var ett par veckor sedan......unsure.gif

Har jag haft ovanlig otur eller har fler varit med om liknande???

Jag har också haft sanslös otur i så fall. Jag har vid 4 tillfällen under våren försökt få igång en prenumeration , men inte lyckats. Nu sist skrev jag ett argt mail och då hände det något faktiskt. Fattar inte varför det blir så, precis som om de inte är så intresserade...
kryddan
CITAT (Ewa L @ 19-05-2004, 11:09)
Tycker dessutom att det är en bra tidning, lite högtidsstund när den kommer.

Jo... det är ju det som gör att jag inte gav upp helt när det började strula, men, ja, jag undrar liksom Vickeva om det inte är intresserade av en? Folk prenumererar ändå så man behöver inte ge någon service eller vad??

Nåja, vi får väl se om den där avin dyker upp någon gång. Annars tror jag att jag återgår till att köpa enstaka nummer av AoT och prenumererar på Din Trädgård som jag börjat tycka mer och mer om rolleyes.gif
Virgo
Dom är sanslösa på AoT.
För något år sedan försökte jag att avsluta prenumeration, via mail, snigelpost, via telefonsamtal utan resultat. Det bara inte gick trots meddelanden att prenumerationen var avslutad och de önskade mig tillbaka som prenumerant. De tidningar som kom efter min uppsägning av prenumerationen fick de naturligtvis inte betalt för. Det vart oxå struligt värre. Men skam den som ger sig.
Så kryddan ge dig inte, kräv dubbel kompensation + dessa prylar som man brukar få vid nypren.
Elihe
Har prenumererat i 5 år o har aldrig haft några problem! Även gåvoprenumerationer har fungerat fint.
MVH eLIHE biggrin.gif
Lars-Olof Arvids
Virgo, det låter inte bra! Jag har nyss nappat på ett erbjudande från AoT om att få tre tidningar och några trädgårdsredskap billigt. När jag hade fått den tredje tidningen för ett par veckor sedan fyllde jag i på prencervice att jag ville säga upp prenumerationen. I måndags kom den fjärde tidningen i alla fall, så jag fyllde i uppsägningen en gång till och fick svaret att prenumerationen var avslutad. Nu hoppas jag att det inte kommer fler tidningar och att jag slipper betala senaste numret.

Olle
Virgo
Inbetalningskort och erbjudandet kommer alltid så sent så att man inte hinner säga upp avtalet efter 3 tidningar.

Har tyvärr inte namnet kvar på det fruntimmret som man inte ska prata med där.
Ge dig inte!
Hannele
CITAT (Virgo @ 19-05-2004, 11:52)
För något år sedan försökte jag att avsluta prenumeration, via mail, snigelpost, via telefonsamtal utan resultat.

I dag kan man avsluta sin prenumeration själv på deras hemsida,
om man sparat sitt prenumerationsnummer: http://www.kundtjanst.nu/


CITAT (kryddan @ 19-05-2004, 10:52)
jag nappade på ett erbjudande men fick ingen tidning då utan först efter påstötning några månader senare och då blev det det vanliga priset

Jag fick en 'gammal' tidning som första nummer, som jag redan hunnit köpa.
Eftersom jag inte ville betala dubbelt, förlängde dom prenumerationen med ett nummer,
det behövdes bara ett samtal.
Lars-Olof Arvids
Nu har jag pratat med en man på deras prenumerationsservice, som sa att min uppsägning är registrerad och att jag inte behöver betala för fjärde numret. Så då får jag väl tro på det.

Olle
netagbg
Det som retar mig , är att man inte kan få inbetalningskort med varje tidning, utan att dom gärna vill klumpa ihop en massa fakturor.. mad.gif

netagbg smile.gif
Virgo
En av anledningarna till att jag har blivit en "otrogen lösnummerköpare". Bläddrar igenom de olika trädgårdstidningarna och köper den eller de tidningar jag tycker är intressanta.

Skiter fullständigt i dessa erbjudanden som är värda 100 tals kronor, i form av krattor, spadar och sekatörer som ger upp efter en ½timme och som egentligen inte är värda mer än nån tjuga.
Hannele
CITAT (Virgo @ 21-05-2004, 11:58)
Skiter fullständigt i dessa erbjudanden som är värda 100 tals kronor, i form av krattor, spadar och sekatörer som ger upp efter en ½timme och som egentligen inte är värda mer än nån tjuga.

Det är inte krattor man vill ha, utan betydligt billigare tidningar;
flera nummer för samma pris som ett lösnummer...
Hannele
CITAT (netagbg @ 21-05-2004, 11:48)
Det som retar mig , är att man inte kan få inbetalningskort med varje tidning, utan att dom gärna vill klumpa ihop en massa fakturor.. mad.gif

Det kan man... men det kostar lika mycket som lösnummer i affären.
Hur roligt är det att betala småräkningar varje månad...?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon