Full version: Hemma igen
andreas i uppsala
Nu har jag kommit hem från Paris. Vi hade väldigt tur med vädret. det var nämligen rekordvarmt för årstiden med 25-30 grader varje dag. Nu är man brunare än den håriga palmstammen.

Besökte också disneyland och oj vad förvånad jag blev när jag klev rakt in i en trachycarpuspalmsskog stor som Gotland med blommande 5-8 meter trachycarpuspalmer. Bambuskogarna var fantastiska, enorma och perfekta. Apträden var även dem perfekta, liksom fatsia japonicaskogarna och fikonen. Jag hittade till och med blommande yucca.

Åker ni till Paris någon gång så ska ni absolut besöka disneyland. Allt är verkligen otroligt bra gjort. Bästa tiden att åka dit är nu i april-maj-juni då roddisarna och trachycarpusarna blommar smile.gif Jag är riktig nöjd med mitt Disney besök. biggrin.gif
Fnattan
Blev du kramad av Baloo? laugh.gif laugh.gif laugh.gif
andreas i uppsala
nä, men av palmerna tongue.gif
*Felix matte*
Bara för att du ska få lite svalka... tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
Så här ser det ut hos mig just nu. De små "skräpen" i bilden... det är snöflingor som just nu dalar ner sad.gif
renate
ohmy.gif Nä men oj,stackas Felix matte,är det inte grönare hos dig?vi härnere gnäller att det är kyligt och blåsigt,det ska jag genast sluta med.Här har solen varit framme hela förmiddagen och halva eftermiddagen,har gjort en hel del i trädgården.
Paris skulle jag ville åker till,har varit i Frankrike men inte i Paris.
Renate
*Felix matte*
CITAT (renate @ 22-05-2004, 21:27)
ohmy.gif Nä men oj,stackas Felix matte,är det inte grönare hos dig?vi härnere gnäller att det är kyligt och blåsigt,det ska jag genast sluta med.Här har solen varit framme hela förmiddagen och halva eftermiddagen,har gjort en hel del i trädgården.
Paris skulle jag ville åker till,har varit i Frankrike men inte i Paris.
Renate

Inte ett löv har vi på våra träd... men jag/vi har ändå fått uppleva vår och försommar när vi var nere i Småland... blommande träd och buskar... fick med färsk gräslök, salvia och oregano från kryddträdgården wub.gif

Men... snart har också vi sol, värme och grönska. Det gäller bara att inte ha fööör bråttom laugh.gif Det gäller att hasta i sakta mak tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
andreas i uppsala
och här börjar snart afrikas blå "donau" att blomma, en blomknopp har redan kommit, och ni går fortfarande omkring med gulagräsmattor. Felix matte är det inte dags att flytta ifrån eländet tongue.gif
Exotic
CITAT (Felix matte @ 22-05-2004, 21:03)
Bara för att du ska få lite svalka... tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
Så här ser det ut hos mig just nu. De små "skräpen" i bilden... det är snöflingor som just nu dalar ner sad.gif

Oj snöflingor , inget kul *Grrrr* sad.gif Min man och son åkte till Stockholm köra SM i motocross igår och när dem körde igenom Ullrisehamn så var vägar och allt täckt med snö . Men det var bara där.
Vill inte ha sådant nu, så jag lider med dig sad.gif
/Exotic
adrian
vilken härlig sommarbild... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
azofia
Här (i Nacka) haglade det i lördags. Det var nästan som snö, tydligen såg det ut som snöblask på marken., jag var inte här utan var hela dagen i Södertälje, där var det solsken och klart hela dagen.... biggrin.gif
kryddan
Ja... jag hade just lyft ut krukor för avhärdning när hagelskuren kom... Snacka om härdning sad.gif
*Felix matte*
CITAT (andreas i uppsala @ 22-05-2004, 22:52)
och här börjar snart afrikas blå  "donau" att blomma, en blomknopp har redan kommit, och ni går fortfarande omkring med gulagräsmattor. Felix matte är det inte dags att flytta ifrån eländet tongue.gif

Eländetohmy.gif wink.gif ?
Nej snälla du... här är sååå lugnt och skönt...och så småningom kommer också värmen och grönskan hit wub.gif
Det gäller bara att inte ha för bråttom... låta allt få sin tid..... laugh.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon