yla


vad heter den här
Unn
Ormöga??? unsure.gif
Alsterolle
Ormöga är det definitivt inte (köpte nyss sådana):
http://linnaeus.nrm.se/flora/di/boragina/o...ha/omphver2.jpg

Verkar snarare vara någon av familjen Labiátae/Läppblommiga. Kanske någon odlad variant. I familjen finns ju olika myntor

Olle
Törnrosa
Kan det vara revsuga? smile.gif
renate
tongue.gif Det är Revsuga! rolleyes.gif rolleyes.gif
yla
jo revsuga kan det vara tror jag
nån sort det verkar ju finnas massor av sådana
o den skickar ut revor precis som jordgubbarna rolleyes.gif
mynta tror jag inte att det är för den här doftar inget
om man gnuggar bladen,eller kanske den luktar men inte gott

den är ju väldigt fin tycker jag

smile.gif
Cilla
Min ängsmark är lik den du brukar fota, Oldwolfie. det lustiga med revsuga är att de börjar att blomma som mycket låga, och om de inte klipps av gräsklippare reser de sig upp som på fotot. I gräsmattor ser man dem också, men då håller de sig under klippnivån.

Många växter gör så, hukar sig. Frågan är hur de kan veta att de måste huka sig...
yla
CITAT (Cilla @ 22-05-2004, 13:17)
Min ängsmark är lik den du brukar fota, Oldwolfie. det lustiga med revsuga är att de börjar att blomma som mycket låga, och om de inte klipps av gräsklippare reser de sig upp som på fotot. I gräsmattor ser man dem också, men då håller de sig under klippnivån.

Många växter gör så, hukar sig. Frågan är hur de kan veta att de måste huka sig...

spännade de där med att dom vet att dom ska huka sej
kanske det har med inlärninga att göra tongue.gif blir man halshuggen så fort man sticker upp e de juinte så kul tongue.gif

att växter anpassar sej till det som händer runtikring ser man ju särskilt på träd där dom växer vid stora vägar där långtradare kör
där bildar dom ju tunnlar ,ser ut som om de vore klippta o de kanske dom är ....av vinddrag o så men träden verkar växa mer på den sidan som inte vätter mot vägen

åhh naturen är bra fachinerande eller hur
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon