Full version: Mellan buskar
magiana
I soligaste hörnet av trädgården står några häggmisplar med gräsmatta runt fötterna. Jag skulle vilja slippa knöla in gräsklippar´n där men vad är bästa sättet att lösa problemet på? Någon marktäckande växt där vore ju inte så dumt, tror jag. Kan jag täcka marken med tidningspapper+bark eller nåt och sen göra hål och plantera i?
ÅsaF
Du kan ju endera göra så att du tar bort gräset under och lägger på lite jord och minst 1 dm täckbark. Det lilla ogräs som kommer upp då är väldigt enkelt att ta bort.

Eller så kan du precis som du skriver plantera nån lågväxande växt under som kanske inte är så ljuskrävande. Hur som helst så måste du i alla fall bort med gräset först för annars lär du få klippa i alla fall.
Ewa L
Jag har vänt på grässvålen runt mina buskar, därefter täckt med tidningar + bark. Sedan planterat marktäckande växter.

Gräset gör helt om och kommer upp i små tussar men inte värre än att det går att dra bort.
magiana
Tack för svaren! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon