Betty
Jag tror knappt mina ögon, SOLEN SKINER!!! biggrin.gif
Visserligen bara +14°, men ändå...!
"Urban, Vilhelmina, Blenda - så ska sommaren lända" brukar man säga.
Urban var kall, blåsig och duggregnen avlöste varandra, det är alltså vad vi kan vänta oss av juni - här i norrbotten...
Vilhelmina (igår) var bara snäppet bättre, mulet på förmiddan och soligt men blåsigt på eftermiddan och kvällen - ingen vidare prognos för juli med andra ord.
Idag är det Blenda och vädret är rätt OK - vi får alltså hoppas på en fin augusti, alltid något att se fram emot... blink.gif rolleyes.gif
Vad får du för sommarväder där du bor?
Ullet
Som du ungefär, kallt, blåsigt o eländigt o sen soligt o lite kyligt. Himla trevlig sommar du. wink.gif Maj har varit usel på många sätt, hoppas resten av tiden blir bättre, allt har ju stått stilla i kylan..
Copycat
Jaha, tack för den då ! mad.gif sad.gif Det betyder alltså att jag redan nu kan dra täcket över huvudet och gå i ide. sad.gif Jag som håller på att ordna med pallkragarna varje torr stund. Det har tagit sin tid kan jag lova, men oj, så snyggt det blir. Men , nu misströstar jag litegrann. Stämmer det verkligen? Att sommaren skulle fortsätta så här? Jag hoppas att du har fel Betty. Jag önskar en STOR fet sol över hela Sverige och regn BARA på natten. Det är det perfekta sommarvädret, tycker jag iallafall. wub.gif
kerstin z5-6
Före midsommar kommer det att vara svalt o lite regnigt i norr -
efter + 30 i 6 veckor -För det har jag bara bestämt smile.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif
Ullet
Bra att du bestämt det kerstin! Känns tryggt att ha dej i närheten när det gäller odlingsförutsättningar, fixar du medelhavsvärme i vinter också? *ser hoppfull ut* wink.gif wink.gif
Humlan
Jag läste en artikel om sommarvädret för ett par dagar sedan på nätet. Hittar den inte nu. Det var den där tysken som hade spått hur vädret skulle bli. Han skrev att det skulle bli ungefär en likadan sommar som Sommaren 2002. Den sommaren var hur varm som helst. Jag hoppas verkligen att han får rätt i år igen.

Vädret som Kerstin har bestämt låter inte heller så tokigt wink.gif
*Felix matte*
Då kommer vi att få sol och värme i juli ... var ju fint igår biggrin.gif
Likaså har vi haft skapligt väder idag +14 på em lite sol lite moln =
fin augusti biggrin.gif
Bara björken ville slå ut... ser sååå trist ut med svarta träd sad.gif

Betty... du har väl redan gröna träd hos dig.
Betty
Ja, nu är våra björkar fulla av ljusgröna musöron! biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (Betty @ 27-05-2004, 21:55)
Ja, nu är våra björkar fulla av ljusgröna musöron! biggrin.gif

Så fint wub.gif
just nu skiner solen så det finns hopp om musöron här också inom närmsta dagarna biggrin.gif
yla
så här ser björken ut idag hos mej
oså hoppas jag på lagom väder
Mia, zon 3
CITAT (Humlan @ 27-05-2004, 19:01)
Han skrev att det skulle bli ungefär en likadan sommar som Sommaren 2002. Den sommaren var hur varm som helst. Jag hoppas verkligen att han får rätt i år igen.

Om det blir som sommaren 2002 kan jag rapportera att det blir en sval början, och värmen kommer den 10:e juli. Min son är nämligen född några dagar senare, och jag led alla helvetets kval de sista dagarna i hettan.....
Men nu har jag ingen mage, utan ser tacksamt fram mot en varm sommar!

Är det förresten någon mer än jag som hört detta?
"Om trädgården får en rejäl rotblöta - naturlig eller från slangen - runt den 1:e juni och den 10:e juni, så behöver man inte vattna mer, oavsett om sommaren blir stekhet."
Iris i V-botten
Så i päls , skörda i särk
så lyder ett gammalt ordspråk.
Om det stämmer kommer sommaren att bli fin här i norr .
*Felix matte*
Så härligt!!!!! wub.gif
Tack Kerstin zon 5-6 och Iris i V-botten! biggrin.gif
jag litar på era prognoser biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon