Full version: ARG!
Ullet
Förra sommaren fick jag en bollpil i födelsedagspresent. Planterade efter konstens alla regler (planterade vinbärsbuskar o träd en hel sommar på en handelsträdgård så fel gjorde jag inte!) Trädet blev direkt fult! Bladen slekade efter grenarna o grenarna blev brunsvarta o fula, men inte kring hela kronan jämt. Utan en del är helt okej, andra döda.
Hon som gav mig trädet hade fått i löfte att säga till i sommar om det inte blivit till sig o det är verkligen inte snyggt, så nu tog vi upp det med försäljningsstället.
Nej, löftet om tillgodokvitto gäller inte längre, vi ska gräva upp trädskrället, som bevisligen lever men som kommer att ta många, många år på sig för att bli någorlunda snyggt!

Enl. personalen på stället ska vi gräva upp, klippa sönder trädkronan (!) för att få det att rymmas i bilen, köra 8 mil för att lämna tillbaka det o få ett nytt träd. Ingen ersättning för bilresan får vi heller.

Jag vet inte hur det är med er, men jag har stora problem med att förstöra nåt som faktiskt lever, skulle hellre se att man fick en kompensation för att man måste klippa o tukta o vänta längre tid än brukligt för att få ett träd som är hyfsat snyggt, men nej!
mad.gif

Jag ville bara ha en liten ursäkt för att det dom sålt var dålig kvalite på, att de ville vara lite serviceinriktade men icket. Så nu står jag med en bollpil som lever o som om en 6-7 år kanske har fått en acceptabel krona men som jag ska få jobba med utan kompensation eller så ha ihjäl det, det känns inte okej heller. Det lever ju ändå även om det inte är den vara dom utgav det för att vara, därför kunde dom ju kompensera det för att vara lite rädd om kunden. Hon som gav det till mig köpte ett fruktträd samtidigt som var dött från början, fick löfte om tillgodokvitto i sommar, men får inte det....Vem vill köpa träd där mer?
andersen
Ja man kan värkligen undra vem vill köpa träd där?

Jag tycker att du ska sätta ut vilket försäljningsställe det är så ingen annan blir drabbade av samma sak som du.

Dessutom så kan man hoppas på att någon därifrån läser inlägget så att dom får skämmas lite.
kerstin z5-6
Huvva -se dålig service ....stackars dej
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon