Full version: Önskeschema OT
Ella
Det har börjat pratas om önskeschema på mitt jobb. Pessimistisk som jag är undrar jag hur arbetsgivaren gör om arbetstagarna inte lägger schemat som chefen vill:)

Jag menar händer det att chefen sitter och ändrar i arbetstagarnas schema??? Får de det? eller...
anna.
vad är det för jobb..? mitt jobb skulle ju aldrig funka om vi fick lägga schemat själva... rolleyes.gif
Fenja
Jag skulle utgå ifrån att arbetsgivaren har rätt att gå in och göra erforderliga förändringar för att verksamheten ska fungera. Har aldrig hört talas om önskeschema, men är det inte så att man får önska och det tillmötesgås i möjligaste mån?
Mvh
Fenja
syrolis
Vi har önskeschema på vårt arbete och det är ett himla strul.
Folk blir väldigt egoistiska och de tråkiga turerna får ett begränsat antal medarbetare ta...
Sedan justerar arbetsgivaren hej vilt och stökar om bland schemat ändå och önskeschemat är ett minne blott.
Vi håller på att kämpa oss till ett vanligt schema att utgå ifrån för tillfället för att slippa ha schemamöten på 1-2 timmar var 6:e vecka (obetald tid)...
myskmadra
Jag har haft en arbetplats där önskeschema användes och fungerade bra.
(gällde dock inte mig själv). Det infördes i samband med att både ansvar och beslut decentraliserades ut i arbetsgrupperna /arbetslagen. En del i en lång process alltså. Att införa ett sådant system huxflux utan genomtänkta ramar och ansvarsfördelning kan nog bli knepigt och fungera sämre.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon