echo
Halloj!!

Min stoooora balkong skulle nog behöva några pallkragar för grönsaker och annat skoj. Fick precis en liten idé... kan man ställa en halvkrage på en helkrage, så det blir lixom en terassplantering? Och ska jag lägga nåt i botten lr bara ställa direkt på betonggolvet?

(fast kanske pallkragar börjar bli för vanligt, jag är besatt av att odla i konstiga saker, skor, gamla resväskor... skulle vilja ha en skrotbil oxå, men den ryms tyvärr inte på balkongen) wacko.gif
Tesa
..en toastol är det kuligaste jag sett hittills.....badkar borde vara perfekt på en balkong...
....funderar på att ta hem ett som korna haft sönder och plantera i istället....fast i trägår´n då.....
gammelnalle
CITAT (echo @ 31-05-2004, 14:46)
Halloj!!

Min stoooora balkong skulle nog behöva några pallkragar för grönsaker och annat skoj. Fick precis en liten idé... kan man ställa en halvkrage på en helkrage, så det blir lixom en terassplantering? Och ska jag lägga nåt i botten lr bara ställa direkt på betonggolvet?

(fast kanske pallkragar börjar bli för vanligt, jag är besatt av att odla i konstiga saker, skor, gamla resväskor... skulle vilja ha en skrotbil oxå, men den ryms tyvärr inte på balkongen) wacko.gif

Huga ligen vilka idéer folk har....

En fundering bara:
Balkong... Tung (jättetung) STOR låda med jord..... ????????

DU behöver ingen "botten" (plast /tidningar/ duk) för att hålla ogräset UNDER dig... laugh.gif laugh.gif laugh.gif men kanske för att slippa förstöra din balkong. (man vet aldrig vad en pallkrageodling kan släppa ifrån sig. speciellt om du har kogödsel i botten.. ammoniak..)

Vart får man alltifrån som han sa han som spydde.... rolleyes.gif rolleyes.gif
echo
Tja, jag kan ju ha i stort sett hur tungt som helst, eftersom jag bor i ett terasshus. Riktigt robust är det, det enda som sticker ut liiitegrann är själva balkonglådan/räcket av betong. Gjort för att hålla!!

Oj vad det skulle va tråkigt utan folk med konstiga idéer... tongue.gif
gammelnalle
CITAT (echo @ 31-05-2004, 20:46)
Tja, jag kan ju ha i stort sett hur tungt som helst, eftersom jag bor i ett terasshus. Riktigt robust är det, det enda som sticker ut liiitegrann är själva balkonglådan/räcket av betong. Gjort för att hålla!!

Oj vad det skulle va tråkigt utan folk med konstiga idéer... tongue.gif

Då så... he e bare å åk....

och visst vore det tråkigt om alla män-i- skor vore grå och trista..
Hannele
Att ha pallkrage på balkongen, verkar inte bra...
Vad säger grannen under??
echo
Tror inte alls det är några problem... som sagt, kanske inte ens ska kalla det balkong, utan terass. Alltså inga balkonger som "hänger" utanpå huset utan riktigt bamsestora i terassform... rackarns, jag måste fixa en digitalkamera, är så svårt att beskriva hur det ser ut.
Salvia
Vad får man allt ifrån sa han som spydde....
Det var det ROLIGASTE jag hört (sett) HAHAHA laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Underbart med humor och nya galna ideer.
Tack för den !
gammelnalle
CITAT (Salvia @ 08-06-2004, 22:35)
Vad får man allt ifrån sa han som spydde....
Det var det ROLIGASTE jag hört (sett) HAHAHA laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Underbart med humor och nya galna ideer.
Tack för den !

väl bekomme...

visst är det härligt med "galna ideer".... (och lite humor ibland..)
rolleyes.gif
almösund
Allting går, utom mycket små barn och trasiga klockor... biggrin.gif så bara kör med dina odlingar på balkongen (förlåt terassen)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon