Full version: Yippee!
echo
Hah!
Pratade precis med min syster om mina underliga odlingskärl, och så kläcker hon ur sig att de snart ska byta ut allt i badrummen. Så snart kanske det står en gammal toalettstol full med blommande saker här utanför... (hehe, hade en tanke om att göra en liten fontän, men det kanske är f ö r läskigt) biggrin.gif Handfaten borde man ju också kunna använda... *funderar* wink.gif
MariaS
Min dotter var på besök från Gävle igår. Hon lade huvudet på sned och tittade eftertänksamt på den gamla toastolen med backelitlock och sade: "Den vill jag ha".
Hon såg redan framför sig hur hon skulle luta den något framåt, dra in en slan via vattenlåset och låta vattnet pumpas ner i en bleckbalja med en dvärgnäckros.
I behållaren skulle hon plantera indiankrasse.

Så varför inte?! wink.gif
Jag har flera toastolar här som ligger och skräpar.

MariaS
echo
Åh, låter ju helt underbart! Du får be dottern om lite bilder på den färdiga kompositionen, m å s t e bara få se underverket... wub.gif
gammelnalle
Ni är ju fullständigt galna !!!!


Fortsätt med det!!!


Underbart!!!
Susanne i Linköping
Hum... om man sätter en dvärgnäckros i vattencisternen (utan lock) och kopplar in vattnet via den vanliga ledningen till stolen borde man få en självvattnande näckroskruka. Och sätter man näckrosens kruka (den som rötterna sitter i) lite skyddat från utloppet nederst borde man kunna vattna odlingen i nedre delen (den man brukar sitta på alltså) om man "spolar" lite försiktigt. Nej, mycket försiktigt!

Galna funderingar! laugh.gif Jajamensan!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon