Full version: Solnedgång
Gossen Ruda
En gammal bild, 5 dagar alltså. I lördags. Kvällshimmel över Landvettersjön. Kommer att tänka på en gammal låt:

Varför är solen så rööööd
borta i vääääster
varifrån får den sin fäääärg
ner den går neeer...

Minnet sviker lite men jag tror det var Towa Carsson som sjöng.

Fenja
Så vackert att man blir andlös! Här lite ovanför Borås bjöds det inte på något sådant sceneri minsann! Jättebra bild, tävla med den!!
Mvh
Fenja
*Felix matte*
Så bedårande vackert wub.gif Var det lika rött irl eller ändrades färgerna i kameran? frågar för att jag ibland sett att färger inte återges korrekt. (billig kamera)

Javisst var det Towa Carsson som sjöng Varför är solen så röd.
Hos mig går inte solen ner förrän någon gång i juli tongue.gif biggrin.gif
Catarina
Åh vilken vacker bild. Tänk att Landvettersjön kan vara så bedårande vacker wub.gif
Gossen Ruda
Nejdå, himlen var så här röd. Det räckte med en blick och sen hämtade jag kameran. Billig kamera? Knappast. 16000 för ett par år sen. laugh.gif Faktum är jag bara rätat upp bilden något och förminskat den, ingen färgbehandling för övrigt i PhotoDeluxen.
*Felix matte*
CITAT (Gossen Ruda @ 03-06-2004, 21:57)
Nejdå, himlen var så här röd. Det räckte med en blick och sen hämtade jag kameran. Billig kamera? Knappast. 16000 för ett par år sen. laugh.gif Faktum är jag bara rätat upp bilden något och förminskat den, ingen färgbehandling för övrigt i PhotoDeluxen.

Snälla... (billig kamera) det var min jag avsåg tongue.gif och att jag ibland får fel färgåtergivning på mina bilder (slänger dem) skriver slarvigt ibland... förlåt!
Den himlen hade jag velat se... älskar ju att plåta moln och soluppgångar... oftast för trött att fånga solnedgång tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
Sanna_G
Vilken underbar bild!! wub.gif
yla
så vackert Gossen Ruda man tröttnar aldrig på himlen eller hur

tror att jag fotade den här himlen då du la in din himmel
så det kan bli
det va så vackert ute ikväll
fler solnedgångsbilder kanske
*Felix matte*
Himlars så vacker också din himmel var Oldwolfie... kan det månntro vara så att Herren bjuder oss extra vackra vyer just nu tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
estet
Superfina bilder! smile.gif
Oldwolfies ser riktigt dramatisk ut, som en konstnär skulle ha målat kanske.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon