Full version: Valet i juni
Catarina
Det kan vara lite intressant att höra hur folk tänker göra. Det talas ju om att valdeltagandet kommer vara jättelågt. Själv röstar jag alltid eftersom jag anser att det är min skyldighet som medborgare. Dessutom vill jag vara med och påverka och vill också kunna diskutera (läs:risa och rosa) politik.
Fisan
Det här valet kommer lite i skymundan. Väldigt lite debatt o propaganda. Dessutom vet jag mkt lite om vilka man kan rösta på, vad dom står för osv. Därför hoppar jag över. Till mitt försvar kan jag säga att jag röstade i EMU-frågan! smile.gif
*Felix matte*
Röstar också alltid... hur skulle jag annars kunna diskutera politiken?
TeliaNet
du har missat mig som ska rösta första gången! sad.gif
andersen
Självklart så röstar jag.
Ullet
Jag röstar! Om man har chansen att säga nåt så ska man göra det tycker jag. Att sitta ned och klaga vid fikabordet för att sedan inte göra nåt åt det är inte min grej.
anna.
jag röstar också alltid (även om jag inte har hunnit med så många val ännu). de visade ju något program på tv som följde marit paulsens förslag om livsmedelskontroll och djurskydd, och när man såg hur mycket en person kan betyda för att få igenom olika förslag insåg jag hur viktigt det är att rösta - och inte minst att rösta rätt! men HUR jag ska rösta, det vet jag inte riktigt... det är svårt att veta hur de invalda parlamentarikerna tänker rösta i sin tur, det är inte alltid de gör som man tror ju. man borde få rösta på två partier rolleyes.gif
andreas i uppsala
för ung enligt lag, men inte i sinnet. tongue.gif
alex
Samma för mig som för Andreas...
Hannele
CITAT (Fisan @ 03-06-2004, 21:58)
Därför hoppar jag över.
blink.gif Då kan man inte klaga heller... efteråt.

Jag röstar allltid, det minsta man kan göra!
Många i världen kämpar för att få sin rösträtt - vi orkar inte ens ta bilen till vallokalen...
pimpim
Det har varit väldigt lite information i detta valet. Men man får försöka att ta reda på lite själv om man är osäker. Men rösta ska jag göra.

Pia
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon