Full version: släkten!
TeliaNet
i söndags var vi(mamma, pappa och jag)och mammas 2 bröder och hälsade på deras cancersjuka föräldrar(mormor och morfar).
då bestämde vi med min morbror P att vi skulle riva en rutten altan på den gemensamma sommarstugan.
nu har min morbror P tjurat i hop det för att min andra morbror K inte vill vara med då han redan har en egen friggebod några mil där i från.
så nu har min morbror P skält på sina cancersjuka föräldrar som är hundvakt i bland åt K, bara för att de inte orkade vara barnvakt åt hans livliga son på 4 år.
han har försökt manipulera ut sin bror, K, ur sommarstugan mm.
det har även kommit rykten att p har pratat skit om sin bror K.
P har även beskyllt grannen i soommarstugan för att ha vält våran båt upponer i vattnet.
mormor och morfar ringde gråtande till oss och berättade om det där med hundvktningen, gråtande.
vad ska jag göra?
personligen så tycker jag inte om morbror P.
jag retar mig fortfarande på att han beskyllde mig för att ha vält ut en skål med chips, det var faktiskt hans son.
Sollan
Jisses....
/sollan
-asno-
Min mormor sa alltid att den som är klokast ger sig...
Beror allt detta på altanen eller på chipsskålen?
TeliaNet
detta beror på att P vill ärva sommarstugan och slippa betala så mycket till sin bror.
mormor och morfar har gjort en lista på att den som arbetar mest ska till godose sig det.
alltså om stugan skulle säljas vill P ha mest då han arbetat mest med den.
JonasQ
Dylika historier e aldrig roliga... Tyvärr är det oftast så att de som är snällast får ta mest stryk. De som har hjärta och engagerar sig hamnar tyvärr i ofta i kläm. Okänsligt att börja processa om egendom när någon är allvarligt sjuk. Jag lider med dig, hoppas det löser sig.
wolkenkrabber
ush, låter jobbig, men om nu morbror P beter sig så här skulle jag ha sktryckt han ur telefonboken om han inte kan bättre sig, eller konfrontera, fast kanske på tt vänligare sätt ås att det inte förvärrat med tanke på dom sjuke morföräldrarna sad.gif tragisk historia ledsen att höra det sad.gif
*Felix matte*
Så tråkigt att det ska bli bråk om döda ting sad.gif
Stackars mormor och morfar... försök du/ni att se till att de får ha det bra och slippa onödig stress och tråkigheter, de har redan nog med sin sjukdom.
Skit i vem som får stugan/ pengar mm.
Man kan inte köpa varken hälsa, glädje eller kärlek.

Hoppas allt löser sig till det bästa... Kram till dig och dina morföräldrar
wub.gif
TeliaNet
morfar och jag har en odling på en åker tillsammans så vi får hoppas allt går bra.
morbror K är världens bästa morbror.
han bor bar några kvarter från mig. behöver man 2 droppar silikon ringer man och frågar. han har alltid ställt upp.
det har även deras kusin gjort.
råse-marie
Jag tycker att ni tar och sätter er och försöker prata vett med herr P.
Fattar han inte! skicka honom i en tunna( som Pippi åkte) på en riktig långresa mad.gif .
Tyvärr är det ju så med människor att det finns olika sorter, en del är totalt okänsliga och utan några som helst medmänskliga drag.
Eftersom jag jobbat inom vården har jag sett många tråkiga saker som händer. Stora planer som läggs upp innan personen ens har gått bort.
sad.gif .

Hoppas att det kan lösas på ett bra sätt. Kramar till er och försöka tt njuta av den tid som är nu wub.gif .Den kommer ju aldrig tillbaka.

ps.. ta och berätta om chipsen. wink.gif Du kan ju alltid vicka ur en NU och tala om att det här är den ENDA du har vickat ur och trampat in i hans fina matta...hihi tongue.gif
Bettson
Tala om för morbror P att en sommarstuga kan man alltid köpa men inte nya släktingar. De kan inte köpas för pengar.
TeliaNet
jag, mamma och pappa och mormor och morfar har i dag varit på en utflyk till omberg och ätit på brunnsdtorp i huskvarna.
de blev jätte glada. rolleyes.gif wub.gif
renate
Så ska det låter;var rädd om dina föräldrar och morföräldrar,gör att de har det skönt.Strunta i den gnetige morbrodern P.Vad är en sommarstuga?ingenting det kan man köper sig en ny om man nu måste ha en. tongue.gif rolleyes.gif Ha det bra
önskar Renate
TeliaNet
i dag har vi hjälpt de gamla ner med sängarna, i sommarstugam, då de har lite svårt att gå i en stege ner på nätterna till toan.
under tiden var morfar och P och tittade på hund i karlskrona.
när morfar kom tillbaka var han alldeles nergången och började fråga om vad P hade sagt om stugan och arvet, misstänker att de hade pratat om det när de var borta.
P måste sagt/gjort nåt mycket olämpligt.
i dag ringde P's fru till stugan och gapade om att hon skulle ha en byrå som inte äns är hennes.
de gamla vill att vi ska ha stugan tillsammans men det blir inte lätt när K inte vill vara med och P tar över som sebastian på farmen.
om vi inte kommer överens säljer de stugan.
MimE
1. Jag HATAR folk som börjar fördela arvet av folk som inte ens dött.

2. Ingifta ska hålla fingrarna borta!

3. Be dina morföräldrar att de tar en funderare och skriver ner (med hjälp av jurist) hur de vill fördela sin kvarlåtenskap. Specificera bohag så detaljerat som möjligt.

4. Blod är inte alltid tjockare än vatten.

/Mimmi
*Felix matte*
Så tråkigt att det finns människor som är som gamar.
Om jag vore i dina morföräldrars sits skulle jag precis som MimE säger
se till att skriva testamente så allt är klarlagt i fråga vem som skall ha vad...
eller... jag skulle nog se till att avyttra stugan och ev. annan egendom medan jag lever och leva livet med pengarna laugh.gif
Fy vad otäckt att det finns människor som börjar dela arvet innan "föremålen" är döda. Trodde inte att det fanns såna typer. sad.gif mad.gif
TeliaNet
ska prata med P och säga att man inte kan köpa vänskap utan endast döda ting.
och vad ska jag göra med hans gigantiska motor som välter båten och stinker, på båten som vi äger till 1/3 och morfar 2/3.
med den stora motorn går inte ro med när den svänger åt olika håll.
kan man tvinga han att ta bort den från en båt som inte är hans?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon