gullik.u
Jag beställde plantor ifrån Easy plant, allt var dött sad.gif mad.gif fler som jag känner har råkat ut för samma sak!, vi bor ju visserligen en bit ifrån företaget (Jämtland) men det ska väl fungera ändå?? är det någon lite längre upp i landet som har erfarenhet av detta? jag vet inte om jag ska tordas prova igen eller om jag nu enbart måste köpa frön istället(vilket jag aldrig har provat förut) det skulle vara lite lättare om det gick att beställa lite plantor
Fenja
Easy Plant är ett företag som nogsamt ska undvikas!!
Mvh
Fenja
Åsa, mälardalen zon 2
Det finns en hel del tidigare inlägg om Easyplant och många av dem är inte positiva:
http://www.odla.nu/forums/index.php?act=ST...afd3220526bf4ca
http://www.odla.nu/forums/index.php?act=ST...afd3220526bf4ca
http://www.odla.nu/forums/index.php?act=ST...afd3220526bf4ca

Vart plantorna kommer ifrån som easyplant (som är en förpacknings och försäljningsfirma, ingen plantskola) säljer vete sjutton de kanske kommer bra mycket längre ifrån än någonstans i sverige med tanke på att de ofta verkar vara i dåligt skick när de kommer fram till kunderna. Eller så har easyplant inte fattat hur man förvarar plantorna tills man skickar dem.
pejori
mina erfarenheter är som så många andra, det är bara skit!! mad.gif mad.gif
dom håller inte vad dom lovar med sina glassiga bilder av välmående plantor. sad.gif sad.gif
spara pengarna och köp från en lokal plantskola istället. smile.gif smile.gif
gullik.u
vad synd att jag inte kollade det här innan jag gick på niten att köpa från Easy plant!!! har sökt dem i ca 3 veckor utan resultat och jag tänker i alla fall inte göra om det mad.gif ( beställa därifrån)men finns det något säkrare företag som säljer plantor på postorder eller är det frön man ska köpa?
echo
Beställer man från Althea trädgård så brukar det inte vara nåt problem... visst, man kan inte räkna med att plantor skickade med posten ser tjusiga ut när de kommer, men huvudsaken är ju att de är vid liv när de anländer! Sen blir de fina bara de kommer i jorden... Althea har bra garantier och ersätter om något inte är bra.
kerstin z5-6
Blomstergården i Uddevalla har fina och ovanliga perenner , i mitt album Växter med vackert bladverk kan du se hur de nya-Heucera såg ut vid ankomst -De med lappar .. har bara hunnit lägga in några.
bakker o Easyplant beställer jag aldrig från,det är usla plantor ..
Adressen är Blomstergården
En annan kul men med dyr frakt är Spezialplant men dit kan du ju åka o handla smile.gifLarz plantskola
TeliaNet
till och med jag som bor i småland fick en död planta och den andra avled senare. mad.gif
Ewa L
Jag har beställt från både Althea och Hortogreen. Finns verkligen inget att klaga på varken vad gäller växterna eller det personliga bemötandet. Rekommenderas varmt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon