Full version: Blommor på hötorget
160kvm stort hus
Hej!
Var en sväng förbi hötorget idag i sthlm.
Där hittade jag allt från lobelia till lyckliga lotta.
Både inne och utomhus blommor.
Vissa var lite slitna och vissna, andra var superfina. Vissa billiga, tex lobelia häng eller kant 6 kr för en plantbunt. ( billigt ) Eller million bells tanig buske med få blommor 60 kr!! ( Dyrt som fan )

Och tydligen så är det så att handlar man på kvällen och speciellt på fredagskvällar kan man tydligen pruta ner det ordentligt.
Då vill dom ju bli av med allt.

Nån som brukar handla där?

Det jag är ute efter är typ en säsongsväxter att hänga i mina blomlåder och amplar ( som inte är utan plast utan fin pilflätning.. tongue.gif )

Och då gör det ju inte så mycket om dom råkar vara lite slitna ( ej halvdöende ) dom repar sig nog efter lite god omvårdnad...

Eller vad säger ni?

Mvh G
gmasterb
Företaget som jag jobbar på levererar blommor till vissa av stånden på hötorget.
Allt präglas just av vad deras inpriser är och det kan variera vecka till vecka och därför kan det ligga en aningens högre.

Det ska krävas mycket för att en blomma inte ska repa sig. Är det en utan blommor så är det lätt att få den att blomma om men märker man att den är övervattnad bör man tänka efter.
Brukar få med mig en massa överblommade pelargoner till mamma och efter en månad är dem mycket finare än dem som man köpt fina.
Det beror på att dem fina plantorna använder all sin kraft till att fortsätta blomma medans andra plantan försöker växa till sig för att orka börja blomma om. biggrin.gif
Så får man ett bra pris så självklart.
//Stefan
160kvm stort hus
Tack !!
Då ska jag nog gå dit i kväll och försöka fynda lite....

Mvh G
Hannele


Mina 2 kronors plantor från stormarknaden väller över den flätade tvättkorgen! smile.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon