Full version: möglig rödlök
Gismo
Hmm, jag har totalt misslyckats med min odling av röd lök. Idag grävde jag upp lite runt en lök för att kolla hur långt de har kommit. Till min fasa upptäcker jag att löken är mjuk och möglig. Den har regnat ganska kraftigt ett tag här och jag undrar om det är det eller något jag har gjort fel. Jag har fyllt mina pallkragar med kogödsel på påse och lagt på planteringsjord på det, jag har två pallkragar på höjden. Kragarna har jag fodrat med markväv och det borde ju vara genomsläppligt för vatten. Fy jag känner mig usel som trädgårdsmästare....
pepparmynta
Det låter ändå som det är för fuktigt.
Alla lökväxter vill god dränering. Gärna rejäla doser vatten, men ingen kvarstående blöta runt fötterna. Jorden ska alltså inte hålla kvar vattnet för mycket / länge.
Lena L.S Svensson
Hejsan!
För att undvika för mycket vatten har jag tagit ett gammalt fönster utan fönsterrutor och plastat det i stället. och det fungerar jättebra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon