Full version: Ny i gamet!
lynx
Har kikat här på forumet och hittat mycket och fantastisk inspiration! Härligt för mig som är ny... tongue.gif

Har hittat kragar för kaffepengar och planerna tar nu form! Är det någon som använt tjärlasyr lr liknande för ytbehandling? unsure.gif

Härliga hälsningar

lynx
gammelnalle
VÄLKOMMEN Lodjuret

jo här frodas inspirationen och oftast ett härligt klimat....


men dina pallkragar var det ju...

jag har inte testat men det låter LITE obehagligt med tjära... det är ju trots allt en oljeprodukt.... men skall du bara ha ogräs (= blommor och annat som inte går att äta....) sleep.gif spelar det kanske inte någon större roll. För du menar väl INVÄNDIGT???
lynx
TACK!

Utvändigt, men kanske även eventuellt invändigt... Men giftfritt var ju tanken, ja...

Å då kommer nästa fråga: Ni som har målat invändigt, vad använder ni för färg?? wacko.gif

lynxan igen
Betty
Välkommen i gänget lynxan!
Jag har använt täcklasyr både in- och utvändigt. Dessutom häftar jag fast byggplast på insidan för att kragen ska hålla längre. smile.gif
gammelnalle
CITAT (Betty @ 16-06-2004, 14:47)
Välkommen i gänget lynxan!
Jag har använt täcklasyr både in- och utvändigt. Dessutom häftar jag fast byggplast på insidan för att kragen ska hålla längre. smile.gif

jag är så snål att jag använt mina tomma jordsäckar till att "klä" insidan med... (häftapparat..) kostar då i princip inget extra... (FÄRG är hiskeligt dyrt... ) och blir inte fullt så fullt i sopcontainern,,,

smile.gif
lynx
Å ni som målat, då... Vad har ni använt för typ av färg, framförallt invändigt??
Är det någon som har kunskap/teorier om färgen "läcker", ungefär som "tryckta" kragar?!

Plastsäckarna på insidan var smart biggrin.gif Jag får skaffa fler jordsäckar, märker jag...

Kan ju inte annat än erkänna att jag har lite estetiska ambitioner som påverkar planerna litegrann...

Lynxan
gammelnalle
CITAT (lynx @ 21-06-2004, 11:28)
Kan ju inte annat än erkänna att jag har lite estetiska ambitioner som påverkar planerna litegrann...

Lynxan

Jo DET fattade vi nog.... säger en som inte har blick för det estetiska.
Utan mina pallkragar (3 st 3 pallkragar höga) är helt obehandlade (men inhandlade smile.gif ) på utsidan...

lycka till
och när konstverket är (nästan) klart kan du ju visa lite bilder...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon