Full version: äntligen målat
estet
.. i 1 pallkrage.
Skrev redan fjol sommar i "nu har jag också blivit med pallkragar" inlägget, eller vad det nu hette.
Men tiden rann iväg och jag behövde fundra på var de skulle stå, innehåll och färg...

Fick som sagt 4 st, har målat två och använder en! smile.gif
Sakta men säkert... tongue.gif
Berith
Spännande! biggrin.gif Och förresten ska man inte stressa i trädgården...
estet
Preecis! laugh.gif
gammelnalle
EN pallkrage kan man kanske ha som en


Jätteflugsmälla ???





bara att klappa ihop !!!


smile.gif smile.gif smile.gif
Berith
unsure.gif
estet
Hmm... wacko.gif smile.gif
Betty
Javisst1 Bara att smälla ihop och hoppas på fångst!!! rolleyes.gif
gammelnalle
CITAT (Betty @ 30-06-2004, 23:43)
Javisst1 Bara att smälla ihop och hoppas på fångst!!! rolleyes.gif

passa fingrarna bara
Berith
Betty och Nalle! huh.gif
Jag tror inte att ni har förstått vad det här med Pallkrageklubben och nyttan av pallkragar handlar om.


biggrin.gif tongue.gif biggrin.gif
Betty
Joo då, visst förstår vi! Jag hade tänkt odla jordgubbar i ett par kragar och jordgubbar , det är väl både nytta och nöje på samma gång! biggrin.gif Men jag har inte fått tag på några plantor, de som fanns på handelsträdgården såg så skruttiga ut. Så vad gör man...! rolleyes.gif laugh.gif tongue.gif
gammelnalle
CITAT (Berith @ 01-07-2004, 06:23)
Betty och Nalle! huh.gif
Jag tror inte att ni har förstått vad det här med Pallkrageklubben och nyttan av pallkragar handlar om.


biggrin.gif  tongue.gif  biggrin.gif

refererande till Bettys inlägg:

SÅ det så!!!!

skall det sås skall det sås rejält... så det så

mer sås till potatisen t.ex.

skulle det vara fel att använda en pallkrage till det inte är HUVE'sakligen tänkt för.????

nej jag tänkte väl det....


mad.gif mad.gif mad.gif


det finns t.o.m. folk som har pallkragar på jobbet och har saker i....
SÅ mycket gillar dom pallkragar....


men att ha en pallkrage med jordgubbar i.... verkar lite väl mycket... kostar ju ändå 30:-litern.... och många litrar blir det...

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Betty
På bl.a. Ö&B och Obs!Stormarknad här i stan har de nya jättefrächa pallkragar inne i affärerna, fyllda med saker som de säljer (i kragarna alltså). Jag blir så sugen på att fråga hur mycket de vill ha för kragarna! Men då skulle man väl bli totalt knäppförklarad antar jag... rolleyes.gif laugh.gif
Lena L.S Svensson
Hejsan!
Pallkragar är jättebra att odla lök i .En för varje sort.
Eller varför inte odla sommarblommor i den och få en jättebukett.
Att måla dom så håller dom längre och det ser snyggare ut där den står.
estet
CITAT (Betty @ 01-07-2004, 13:59)
På bl.a. Ö&B och Obs!Stormarknad här i stan har de nya jättefrächa pallkragar inne i affärerna, fyllda med saker som de säljer (i kragarna alltså). Jag blir så sugen på att fråga hur mycket de vill ha för kragarna! Men då skulle man väl bli totalt knäppförklarad antar jag... rolleyes.gif  :lol:

Varför inte! Heja Betty!
De som jag fick från min sambos jobb var inte så fina. Slitna, svarta av olja och dyl, klottrade på osv.
Men med sandpapper och färg blev de riktigt bra!
smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon