Full version: MIDSOMMAR...
amaira


Jag börjar med en smörblomma, nästan obligatorisk för buketten under kudden.









En kärringtand, såklart! Ojdå, den var upptagen...









Det söta lilla jungfrulinet ska med. Sju sorter ska det bli, för att drömma om sin tillkommande...









Ooops ... här är några som tjuvstartat... Ville de inte vänta och plocka blåklockan under kudden först?









En färgkulla också, den "gula prästkragen".












Skogsklövern … nähä, här satt redan en lirare…









Nytt försök: Skogsklövern får följa med i buketten.









En nyponblomma fulländar midsommarbuketten.









Men jag plockar ett smultron ...









...och trär upp på strå, och ger till min hjärtevän tillsammans med en kyss, för jag behöver inte drömma!


/amaira
*Felix matte*
Det är väl för att jag redan har en älskad (firar 40 årig förlovningsdag imorron) som jag slapp plocka sju sorter tongue.gif nöjde mig med vackra smörbollar och de får stanna i vasen biggrin.gif
renate
Ahhhhhhhhhhh vilken fin midsommarbukett du hittade med hyresgäster på köpet.Här har det regnat hela dagen det gick inte att fota så fina blommor.Tack att du visade din bukett.
Här kommer en Ros som jag fotade mellan skurar.
Glad midsommer!
Inga från Närke
Hej Amaria

Vilka underbara bilder du har tagit. Jag blir så avundsjuk.
Vad har du för kamera?
Här hos mig har och är det inte något vidare midsommarväder. Regnar och blött i gräset men inte så kallt som tur är.
Mina pioner som var så fina här om dagen ligger nu ner och de flesta har gått fast de har stöd runt om av p.g.a. av allt regnande tyvärr. Gick en runda i trädgården förut och så att mina vilda husdjur (rådjuren) har käkat upp floxen jag hade för andra gången nästan helt till marken. I morgon om vädret tillåter ska vi hägna in dem, hoppas de hinner växa upp igen.
Gubben och jag tar det lite lugnt han har jour på sitt jobb så vi måste vara hemma. Vi skal grilla en god biff nu med lite sallad och ett glas rödvin till mig, det ska bli gott.
Ha en skön midsommar /Inga
Hannele
Natti och goa drömmar!

zaaritha
Jag plockade blåeld, lupiner, harklöver, prästkragar, kråkvicker, vädd,
käringtand o stjärnarv.
Fast--jag är ju gift se´n 25 år tillbaka, så jag "bör" ju ej drömma om
andra karlar.................
gammelnalle
underbara bilder... speciellt de "upptagna" blommorna....
smile.gif smile.gif smile.gif
yla
en regnvåt missommarblomma
ville inte ha den under kudden den fick stå kvar o glädja mej fler gånger
jo dina upptagna blommor va jättefina
gräshoppan hade det fint där iklövern


o mysig missomar hade vi med grillat i pressenning över bordet så vi kunde sitta ute
o vet ni ,,,,inte en mygga så långt ögat kunde nå
amaira
Titta här, Oldwolfie!



Det närmar sig ... unsure.gif (fast kameran räcker fortfarande inte till för min önskade mygg-närbild tongue.gif )


Fin prästkrage, verkligen. Bra att du la till den, prästkrage är ju standardblomman i midsommartid. Det var en "älskar-prästkrage" dessutom. (älskar, älskar inte, ... )
Fin bukett Hannele!!! Riktigt somrigt...
Rosa ros bland lavendel, Renate... Mmmmmm.

Felix matte, du har fått ett grattis i din egen grattistråd.

Zaaritha, drömde du nåt uppseendeväckande? Man kan ju - vid våra år (kanske talar jag för mig själv?) - drömma om tillkommande blomster i trädgården...

Kråkvicker brukar vara självskriven i midsommarbuketterna, de är så fina. Blåeld tillhör mina favoriter! Sådde frön från vilda, i trädgården, och jag har numera härliga stora exemplar som jag njuter av.

Gammelnalle, hej smile.gif .

Inga från Närke. Jag har en Nikon coolpix 995, digitalkamera. Med den kan jag komma ganska nära inpå det jag vill fota. Men inte tillräckligt, jag älskar att se det lilla här i den stora världen. Och jag älskar att fotografera.

Roligt att kunna lägga upp mina bilder här!
yla
CITAT (amaira @ 27-06-2004, 17:12)
Titta här, Oldwolfie!



Det närmar sig ...  :unsure:  (fast kameran räcker fortfarande inte till för min önskade mygg-närbild  :P )


Fin prästkrage, verkligen. Bra att du la till den, prästkrage är ju standardblomman i midsommartid. Det var en "älskar-prästkrage" dessutom. (älskar, älskar inte, ... )
Fin bukett Hannele!!! Riktigt somrigt...
Rosa ros bland lavendel, Renate...  Mmmmmm.

Felix matte, du har fått ett grattis i din egen grattistråd.  

Zaaritha, drömde du nåt uppseendeväckande? Man kan ju - vid våra år  (kanske talar jag för mig själv?) - drömma om tillkommande blomster i trädgården...

Kråkvicker brukar vara självskriven i midsommarbuketterna, de är så fina. Blåeld tillhör mina favoriter! Sådde frön från vilda, i trädgården, och jag har numera härliga stora exemplar som jag njuter av.

Gammelnalle, hej  :)  .

Inga från Närke. Jag har en Nikon coolpix 995, digitalkamera. Med den kan jag komma ganska nära inpå det jag vill fota. Men inte tillräckligt, jag älskar att se det lilla här i den stora världen. Och jag älskar att fotografera.

Roligt att kunna lägga upp mina bilder här!

attans besvärligt att vara både byte o jägare samtidigt
ljuset va inte tillräckligt heller
men nu närmar det sej ellerhur
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
bara myggan sätter sej åt rätt håll så ska de bli av
porträttet
amaira
Oj ... *impad*
Det närmar sig onekligen... men ... jag trodde de små krypen tyckte du var osmaklig???
Din mygga har ett ben mer än min! Min hade tappat ett, så jag har fotat en låghalt mygga, lyckas väl bara med de handikappade exemplaren jag ... rolleyes.gif
yla
CITAT (amaira @ 27-06-2004, 19:05)
Oj ... *impad*
Det närmar sig onekligen... men ... jag trodde de små krypen tyckte du var osmaklig???
Din mygga har ett ben mer än min! Min hade tappat ett, så jag har fotat en låghalt mygga, lyckas väl bara med de handikappade exemplaren jag ... rolleyes.gif

det fanns en enda mygga i min lägenhet o bara mej att välja på så den va tvungen att ge sej då den fick se det dukade bordet hehe
*Felix matte*
Vågar jag visa "min" mygga rolleyes.gif (nä nu skojar jag, det är dottern som fotat) tongue.gif
)
amaira
OJ! Jätte-tjusig!

Jag tror bestämt du leder ligan... hittills...
yla
japp den va suverän,hälsa dotra rolleyes.gif tongue.gif
Ann-Christine
Jag hörde en annan version på midsommarafton och där sa man att man istället för att lägga blommor under kudden skulle lägga dit 7 fakturor och sen drömma om den som ska betala dom tongue.gif
amaira
Den med räkningarna har jag inte hört. Bara varianten att man lägger sju män under huvudkudden, och drömmer om en vacker blomma wub.gif
Ann-Christine
laugh.gif Den var inte dum den heller biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (Ann-Christine @ 27-06-2004, 20:50)
Jag hörde en annan version på midsommarafton och där sa man att man istället för att lägga blommor under kudden skulle lägga dit 7 fakturor och sen drömma om den som ska betala dom tongue.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Tror faktiskt att jag väljer den varianten framöver tongue.gif biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 27-06-2004, 20:46)
japp den va suverän,hälsa dotra rolleyes.gif  :P

Gjorde det...
Så här svarade hon... "du får skriva att jag dessutom lyckades fota den när den satt på min vänstra tumme =) jag fick vrida handen lite så att jag kunde fota. Det var inte det lättaste att hålla kameran stadigt och zooma och trycka av samtidigt"

Den manövern hade inte jag klarat... är ju paniskt rädd för mygg eftersom jag får stora kliande "blaffor" efter deras visiter.
yla
CITAT (Felix matte @ 27-06-2004, 21:52)
CITAT (oldwolfie @ 27-06-2004, 20:46)
japp den va suverän,hälsa dotra rolleyes.gif  tongue.gif

Gjorde det...
Så här svarade hon... "du får skriva att jag dessutom lyckades fota den när den satt på min vänstra tumme =) jag fick vrida handen lite så att jag kunde fota. Det var inte det lättaste att hålla kameran stadigt och zooma och trycka av samtidigt"

Den manövern hade inte jag klarat... är ju paniskt rädd för mygg eftersom jag får stora kliande "blaffor" efter deras visiter.

aha då hade de varit bättre om min mygga satt sej på min tumme istället för på min arm hihi , så hade jag kunnat vrida lite
hon är en attans bra fotograf
hälsa henne
amaira
Aha, det är tummen de ska sitta på. Min satt på min vänstra arm, så jag fick både böja mig bakåt och dra armen framåt och balansera kamera och zooma wacko.gif och hålla stilla ...

Jaja, vad gör vi inte, vi som inte bara vill vara offer...

Attans bra fotograf ja, kan bara instämma.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon