Full version: SOLEN SKINER!
cic
Från en klarblå himmel! Vilken tur jag har som är ledig idag! Ska ut och sätta mig i trädgården med kaffe och en god bok och bara njuta... wub.gif
Betty
Jag är sååå avundsjuk på dig! Här är det tillfälligt uppehåll i det skvalande regnväder som nu är inne på sin tredje dag... sad.gif Har högst ovetenskapligt mätt upp 26mm regn de här tre dagarna. blink.gif
gammelnalle
CITAT (cic @ 30-06-2004, 14:38)
Från en klarblå himmel! Vilken tur jag har som är ledig idag! Ska ut och sätta mig i trädgården med kaffe och en god bok och bara njuta... wub.gif


Grön av avundsjuka??? Inte jag inte... nej då...

kanske lite, nej,,, jo
Fisan
Visst är det härligt med sol!! smile.gif Jag har haft en fin dag jag med.... Utan regn! tongue.gif
Hannele
En underbar sommarkväll!

yla
det har varit härliga dagar flera stycken
o jag läser o läser i skuggan

njuta e de lika bra att göra för fullt o de gör jag jippie
de e nästan skönt att svettas lite efter all isblåst
Hannele vilken vacker solnedgång smile.gif

UNDERBART ÄR DET
*Felix matte*
Håll tummarna att vi får sol imorron.... Kirunafestivalen startar

Gratis blomvattning har vi haft i ett par dagar men nu ikväll börjar Ryssvärmen tränga på... redan 12,9 plusgrader biggrin.gif
kanske får man snart användning av nyinköpta shortsen tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
renate
Vilken vacker bild Hannele, här var det solig och fint hela dagen gjorde en hel del i trädgården.I juli tänker jag tar semester från trädgården,na ja lite gör jag väl,tänker köper mig en hängmatta. laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif
Betty
CITAT (Betty @ 30-06-2004, 14:54)
Jag är sååå avundsjuk på dig! Här är det tillfälligt uppehåll i det skvalande regnväder som nu är inne på sin tredje dag... sad.gif Har högst ovetenskapligt mätt upp 26mm regn de här tre dagarna. blink.gif

Och just som jag trodde att eländet var över så kom en rejäl åskskur! ohmy.gif
Men nu ljusnar det igen och snart tittar solen fram igen! smile.gif
renate
sad.gif O nej,nu regnar det igen inte så mycket men tillräckligt att inte kanpillar i trädgården.Jag får går en långpromenad med hunden,tar med mig kameran. och över mig i fotografi:) Renate
Hannele
Tycker lite synd med ösregn idag, efter en underbar dag i går,
för barnen sovit i tält nånstans och lagar mat ute i regnet...
Eva i Västerås
Var i hela världen (nåja, Sverige) bor ni.
Här i Västerås har jag väntat och väntat och väntat...
på att det ska torka upp såpass att jag kan plocka örter och torka.

Och är det sol så är det fram till 3-tiden, så jag inte kan hålla på i trädgården heller. (Jag har en vecka till kvar till min semester.)

Så nog är jag lite avundsjuk på er med torrt väder och sol.
Nä, förresten.
Ha skönt ni på era ledigheter, medan jag sitter här vid skrivbordet (suck).

Men jag ska ha ledigt 6 (SEX) veckor sedan. Så mycket har jag aldrig haft. Det är uttag av gamla sparade dagar.
Och då vore det väl själva den om det inte ska hinna bli fint väder.
Annki
50 mm regn i tisdags, 150 mm under juni månad enligt en kolonigranne. Kolonilotten står under vatten och ringblommorna är sönderslagna av hagel. Sen påstår de att vi ska få mer regn ikväll. Det här går inte! Det är mätatt ned till blåleran nu, jorden kan inte ta emot mer vatten. Det enda som trivs är sniglarna... sad.gif Och bara några mil härifrån norr om stan, har det nästan inte kommit något regn alls. Det är märkligt.
cic
CITAT (Eva i Västerås @ 01-07-2004, 12:30)
Var i hela världen (nåja, Sverige) bor ni.
Här i Västerås har jag väntat och väntat och väntat...
på att det ska torka upp såpass att jag kan plocka örter och torka.

Jag bor i Jönköping och där var det bara sol igår.. Idag har det regnat heeela dagen. sad.gif

Kan man förvänta sig nårga soldagar den här sommaren? blink.gif
*Felix matte*
Vi fick hit ryssvärmen i morse biggrin.gif
+22 och massor av sol (några moln också)

men säg den glädje som varar.... lovas regn och 13 plus till morgondagen sad.gif

får väl ta på mig stråhatt och solglasögon, stoppa foten i blomkrukan, låta kupévärmarens varma luft strömma mot mig och vattenkran rinna.... då känns det som vid medelhavets strand. tongue.gif laugh.gif biggrin.gif wub.gif

cic
CITAT (Felix matte @ 01-07-2004, 22:12)
Vi fick hit ryssvärmen i morse biggrin.gif
+22 och massor av sol (några moln också)

men säg den glädje som varar.... lovas regn och 13 plus till morgondagen sad.gif

får väl ta på mig stråhatt och solglasögon, stoppa foten i blomkrukan, låta kupévärmarens varma luft strömma mot mig och vattenkran rinna.... då känns det som vid medelhavets strand. tongue.gif laugh.gif biggrin.gif wub.gif


Va härligt! Det unnar jag dig verkligen!

Rolig är du också.. laugh.gif
Fisan
Jag är inne på andra da´n med vattning!! Inte en droppe regn på två hela dagar... ( pytteskur i em). Det är ju nästan säsongsrekord! tongue.gif biggrin.gif
Betty
CITAT (Felix matte @ 01-07-2004, 22:12)
Vi fick hit ryssvärmen i morse biggrin.gif
+22 och massor av sol (några moln också)

men säg den glädje som varar.... lovas regn och 13 plus till morgondagen sad.gif

får väl ta på mig stråhatt och solglasögon, stoppa foten i blomkrukan, låta kupévärmarens varma luft strömma mot mig och vattenkran rinna.... då känns det som vid medelhavets strand. tongue.gif laugh.gif biggrin.gif wub.gif


Värmen och solen förflyttar sig ner till oss vid kusten i morron! Det ska bli så sköööönt med en dag utan regnjacka och stövlar! smile.gif Ser verkligen fram emot det!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon