fiffigafrun
Igår morse när jag vaknat o tittade ut såg jag en ekorre som simmade runt runt i barnens badpool och att den sen dyblöt hoppade upp därifrån och skuttade iväg. På eftermiddagen hittar jag ekorren stendöd ca 10 m från badpoolen. Lite märkligt faktiskt...
azofia
Stackarn kanske fick vatten i lungorna och dog av det eller så var det chocken som fick honom att dör...Poor baby.
Saiai
en gång läste jag en insändaqre i en veckotidning om en ekorre som tre gånger kastade sig ner från en hög tall, två gånger missade han stenen nedanför och klättrade upp i tallen igen, tredje gången landade han på stenen och dog. När de kollade ekorren såg de att den hade varit sjuk, jag tror den hade varit halvt uppäten av kvalster eller nåt... Kanske ekorren i polen led av något, och att vattnet kanske lindrade en stund?
Gurkan
Kamekaziekorrar ... låter ju livsfarligt. ohmy.gif
Gurkan
fiffigafrun : kan din ekorre säckat ihop av nedkylning ? En ekorres kropp kyls nog ganska snabbt med våt päls.
Betty
CITAT (Gurkan @ 01-07-2004, 16:16)
Kamekaziekorrar ... låter ju livsfarligt. ohmy.gif

...men bara för "korrarna"... rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon