Airamya
Ramlade in här på ett bananskal igår och upptäckte att det verkar vara ett himla mysigt ställe... så då bestämde jag mig för att halka på det där bananskalet fler gånger och nu är jag här igen...
Eftersom jag är ny (vilket innebär att ni inte alls vet vem jag är) så tänkte jag presentera mig lite kort smile.gif

Jag heter egentligen Maria och bor I Kinna, Västra Götaland. Jag har nyligen köpt ett stort hus med en gammal trädgård som misskötts i årtionden men en gång i tiden antagligen varit ganska fin (vilket innebär att jag i vanlig ordning tagit mig vatten över huvudet...). wacko.gif

För alldeles för många år sedan gick jag på Trädgårdslinjen på Kvinnerstaskolan men allt jag eventuellt lärde mig där verkar ha rymt till okänd ort... blink.gif
Jag älskar dock blommor o växter och är hyperlycklig över att äntligen ha en trädgård biggrin.gif

Tack för ordet sleep.gif

//Maria
TeliaNet
välkommen till oss hårdkokta växt och trädgårdsfantster.
Betty
Hårdkokta och hårdkokta... jag vet inte det ja... wink.gif
Men hjärtligt välkommen ska du vara Maria! Här finns det gott om odlingsgalningar av alla de slag! biggrin.gif
Zanna
CITAT (Airamya @ 01-07-2004, 13:43)
Ramlade in här på ett bananskal igår och upptäckte att det verkar vara ett himla mysigt ställe... så då bestämde jag mig för att halka på det där bananskalet fler gånger och nu är jag här igen...
Eftersom jag är ny (vilket innebär att ni inte alls vet vem jag är) så tänkte jag presentera mig lite kort smile.gif

Jag heter egentligen Maria och bor I Kinna, Västra Götaland. Jag har nyligen köpt ett stort hus med en gammal trädgård som misskötts i årtionden men en gång i tiden antagligen varit ganska fin (vilket innebär att jag i vanlig ordning tagit mig vatten över huvudet...). wacko.gif

För alldeles för många år sedan gick jag på Trädgårdslinjen på Kvinnerstaskolan men allt jag eventuellt lärde mig där verkar ha rymt till okänd ort... blink.gif
Jag älskar dock blommor o växter och är hyperlycklig över att äntligen ha en trädgård biggrin.gif

Tack för ordet sleep.gif

//Maria

Välkommen! Här finns otroligt mycket kunskap så det är väldigt givande forum. Själv är jag glad amatör och nybörjare så jag har så mycket att lära -med hjälp av detta forum får man verkligen hjälp på vägen.
gammelnalle
Välkommen !!!

lägg gärna in det du ar skrivit i din "profil" (vi är rätt så nyfikna.... en del av oss iallafall)
undrar vad AY står för????

TeliaNet får stå för det hårdkokta....

Bor du under ån??? enär du tagit dig vatten över huvudet?
Själv har jag kirskål om du vill ha!!!

biggrin.gif biggrin.gif
Betty
CITAT (gammelnalle @ 01-07-2004, 14:03)
Bor du under ån??? enär du tagit dig vatten över huvudet?  
Själv har jag kirskål om du vill ha!!!

biggrin.gif  :D

Du är ju bara för knäpp du nallen!!! biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif
Ja som du ser Maria... här har vi gott om odlingsgalningar av alla de slag!!! laugh.gif laugh.gif tongue.gif
Airamya
CITAT (gammelnalle @ 01-07-2004, 14:03)
Välkommen !!!

lägg gärna in det du ar skrivit i din "profil" (vi är rätt så nyfikna.... en del av oss iallafall)
undrar vad AY står för????

TeliaNet får stå för det hårdkokta....

Bor du under ån??? enär du tagit dig vatten över huvudet?
Själv har jag kirskål om du vill ha!!!

biggrin.gif biggrin.gif

*skrattar* Så du klurade ut att jag vänt mitt namn baklänges tongue.gif
Då ska jag försöka svara på din fråga... Jag har under några års tid studerat lite gamla böcker (i.e. världens äldsta skrifter blink.gif ) som kallas vedaskrifterna (gamla indiska saker).
De är skrivna på ett himlans gammalt språk (sanskrit - världens äldsta idag kända språk?) och i ett ögonblick av högfärds-inspiration 'sanskritade' jag mitt bakvända namn genom att lägga till -ya på slutet och, vips!, så var mitt namn en hyllning till Rama (en gammal gud).

Nja, jag bor inte under ån... snarare över den... och nån kirskål har jag faktiskt inte (!!!) men tror jag avvaktar med ditt otroligt generösa erbjudande... en annan gång kanske? wacko.gif

laugh.gif
Airamya
Och tack alla ni för ert välkomnande!

Det känns gôtt smile.gif
gammelnalle
CITAT (Airamya @ 01-07-2004, 14:27)
*skrattar* Så du klurade ut att jag vänt mitt namn baklänges tongue.gif
Då ska jag försöka svara på din fråga... Jag har under några års tid studerat lite gamla böcker (i.e. världens äldsta skrifter blink.gif ) som kallas vedaskrifterna (gamla indiska saker).
De är skrivna på ett himlans gammalt språk (sanskrit - världens äldsta idag kända språk?) och i ett ögonblick av högfärds-inspiration 'sanskritade' jag mitt bakvända namn genom att lägga till -ya på slutet och, vips!, så var mitt namn en hyllning till Rama (en gammal gud).

Nja, jag bor inte under ån... snarare över den... och nån kirskål har jag faktiskt inte (!!!) men tror jag avvaktar med ditt otroligt generösa erbjudande... en annan gång kanske? wacko.gif

laugh.gif

jo att det var nån form av anagram var väl rätt så uppenbar , men att det fanns kopplingar till sanskrit och Vedaböckerna ...DET var för svårt för mina synapser....

men du går alltså på händerna !!! och har huvet under vattnet...

intressant... är DET någon form av Yoga???


kirskål är annars en gammal kulturväxt.... står det inget om det i dina böcker... säkert bra för yogaövningar....


biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
Airamya
laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Tyvärr vet jag inte vad kirskål heter på sankrit så jag har dålig koll på dess figurering i vedaskrifterna rolleyes.gif men de är säkert med nånstans... det mesta finns där... laugh.gif

Att gå på händerna med huvet under vattnet däremot är en MYCKET bra yoga övning! biggrin.gif
Gurkan
Det var otroligt vad du var vitsig i dag nallen ... du ger dig inte. rolleyes.gif

Att rensa kirskål kan säkert vara en utmärkt meditationsövning om man bara har rätt inställning och man kan hålla på så länge man vill ... och ändå fortsätta nästa dag.
gammelnalle
CITAT (Gurkan @ 01-07-2004, 15:09)
Att rensa kirskål kan säkert vara en utmärkt meditationsövning om man bara har rätt inställning och man kan hålla på så länge man vill ... och ändå fortsätta nästa dag.

DET tänkte jag inte på.... tycker kirskålet TAR KÅL!!! på det mesta och även mig....

MEN nu har jag förstått....... min inställning som varit fel.....

när solen bara kommer fram skall jag sätta mig i lotusställning mitt i kirsen och njuta....
insupa doften och ta ett blad och idissla....

Tack Gurkan och Maria... jag har blivit en Buddha

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
estet
Hej och Välkommen! smile.gif

Alla kan vi tillföra något till detta forum!
Fisan
Välkommen till ett forum av sällan skådat slag! smile.gif Här finns alla typer av människor (är vi, va? tongue.gif ) Jag lovar att du kommer bli klokare o gladare!
Kram från Fisan
yla
jupp välkommen du
o du har ju redan träffat några
av innvånarna i odla

rolleyes.gif rolleyes.gif
Tesa
Ja hej och VÄLKOMMEN säger jag också....
Här är det som sagt alla sorts människor och ibland går vågorna höga men de brukar lägga sig..... och för det mesta är här väldigt trevlig stämning smile.gif
Hoppas du skall trivas.....
Cilla
Hej och välkommen!
Ewa L
Instämmer i välkomstkören!!

Det finns — förutom hel- och halvgalningar — en otrolig samling kunnande på detta forum. Inte bara om växter! Tror du kan få svar på nästan vilken fråga som helst.

Dessutom tror jag att du själv kan bidra med en del.
Airamya
biggrin.gif
Jisses, tack allihop! wub.gif

Jag har tydligen förvandlat gammelnalle till en buddha... Gillar din nya inställning till kirskålen, björnen laugh.gif Lova att dela med dig när du blivit upplyst rolleyes.gif

tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon