Full version: Nya bilder i albumet
LenaTuring
Nu har jag lyckats att få in lite bilder i albumet. biggrin.gif biggrin.gif
Jag har två växter jag ej kan namnet på i albumet Trädgård (de två sista bilderna)
Har provat att lägga in dem här i inlägget men inte lyckats, det står bara: Ledsen, dynamiska sidor i IMG-taggar är inte tillåtet[COLOR=red] vad nu det betyder? Tycker det låter som något positivt men men...... laugh.gif rolleyes.gif
Fenja
Vilken jättefin drottningkaktus du har, åhh vad avundsjuk jag blir!! En jordnäva ska genast införskaffas också!! Fina bilder och dina hagel gick inte av för hackor heller!
Mvh
Fenja
yla
KOHLERIA den va fin
ojoj
o fjärilarna har du dom hemma hos dej eller
*Laika*
Sista bilden ser ut som en vit Aklejruta. jag har en lila likadan. Nu ser man inte bladen, det kan vara en annan blomma som ser likadan ut. Det är svårt att veta säkert när man inte sett bladen, men min första tanke var Aklejruta. mvh. Laika
LenaTuring
CITAT (Laika @ 04-07-2004, 22:45)
Sista bilden ser ut som en vit Aklejruta. jag har en lila likadan. Nu ser man inte bladen, det kan vara en annan blomma som ser likadan ut. Det är svårt att veta säkert när man inte sett bladen, men min första tanke var Aklejruta. mvh. Laika

Jag tror också att det kan vara Aklejruta men har inte varit säker, bladen är små och ganska runda i formen.
*Laika*
Bladen på en Aklejruta ÄR ganska runda i formen, annars liknar den ganska mycket en vanlig akleja. Stjälkarna är mycket längre och skörare än den vanliga Aklejan. Innan den blommar är det som små kulor som sen vecklar ut sig för att sen bli dom här snygga spröten. mvh. Laika
LenaTuring
CITAT (oldwolfie @ 04-07-2004, 22:44)
o fjärilarna har du dom hemma hos dej eller

Jag hade dem i magen i dag när haglet kom biggrin.gif tongue.gif

Skämt och sidor de är fotade i min närmaste omgivning ja.
Nutten
Nästsista ser ut som en klätt av något slag - bladen påminner om purpurklätt, fastän din blomma är bra mycket ljusare.
renate
Du har en jättefin trädgård,och dina krukväxter gillade jag.Nu till din fråga om växter:Nr. 1 är purpurklätt,finns lite olika färger.
Nr. 2 är Aklejruta.
Hälsn. Renate
amaira
Fina bilder, och fina blommor!

Kohleria, är inte det detsamma som narrkåpa? Vad läcker den är!

En makaonfjäril har du också... det finns aldrig här! Jag har faktiskt inte sett en makaonfjäril "på riktigt" i hela mitt liv.

/amaira
LenaTuring
CITAT (amaira @ 05-07-2004, 15:01)
Kohleria, är inte det detsamma som narrkåpa? Vad läcker den är!


/amaira

Kohlerian brukar också kallas narrhuva, finns många olika sorter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon