Full version: Flätade korgarna..
catlin
..mer frågor tongue.gif Blir dessa fina korgar inte förstörda i regn o rusk? Vad har ni i insidan av dom?

*nyfiken*
gammelnalle
CITAT (catlin @ 08-07-2004, 20:12)
..mer frågor  :P  Blir dessa fina korgar inte förstörda i regn o rusk? Vad har ni i insidan av dom?

*nyfiken*

på insidan har man det man vill ha... men de flesta har jord... andra kompost...


biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif


jo de blir förstörda, MEN OFTA TAR DET BETYDLIGT LÄNGRE tid än vad man kan tro. Man kan behandla korg med tex linolja så håller den längre.
Betty
CITAT (gammelnalle @ 08-07-2004, 22:49)
CITAT (catlin @ 08-07-2004, 20:12)
..mer frågor  tongue.gif  Blir dessa fina korgar inte förstörda i regn o rusk? Vad har ni i insidan av dom?

*nyfiken*

på insidan har man det man vill ha... men de flesta har jord... andra kompost...


biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Lustigkurre där, hon menade förmodligen: "Har ni plast på insidan?" Svar: Ja, plastkasse, jordsäck eller liknande så att jorden inte rinner ut genom springor.
Bra tips det där med linolja förresten, ska prova det nästa sommar! smile.gif
catlin
Precis vad jag menade betty fast jag tror nog att gammelnalle förstod det oxå biggrin.gif
Hannele
Catlin, snåla jag klipper upp 50 liters Kogödselsäckar och klär de flätade korgarna med.
Många av korgarna verkar vara av bra och tåligt material.

Eva i Skåne
Jag rekommenderar dock att ni sätter era korgar skyddat över vintern. Jag har en gammal mangelkorg som jag lät stå kvar ute över vintern, med jord och en del lökar i, och detta ledde till vissa kraftuttryck när jag skulle flytta den i våras sad.gif
Några handtag finns det inte kvar på den kan jag berätta och den kan nog inte flyttas fler gånger.

Den late trädgårdsmästaren får skylla sig själv blink.gif
Hannele
CITAT (Eva i Skåne @ 12-07-2004, 12:23)
detta ledde till vissa kraftuttryck när jag skulle flytta den i våras  :(    
unsure.gif Vaffö flyttar du på dem?

Mina flätade korgar står ute på samma ställe varje vinter, hela året...
Det funkar med med perenner och vårlökarna också.

hälsar
den lata trrädgårdsmästaren
Eva i Skåne
CITAT (Hannele @ 12-07-2004, 13:19)
Vaffö flyttar du på dem?

Mina flätade korgar står ute på samma ställe varje vinter, hela året...
Det funkar med med perenner och vårlökarna också.

hälsar
den lata trrädgårdsmästaren

NU får den stå där den står, så kanske min korg också kan hänga med något år till, men platsen den hade fått förra året var inte bra.
Hannele
Rotting håller ju flera år.
Men allt behöver int evara evigt, lite omväxling vill man kanske också ha.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon