Full version: Broccoli i pallkrage
lotta_
Jag odlar broccoli i en pallkrage och plantorna växer så att det knakar. Har täckt med fiberduk för att förhindra angrepp av kålflugan. Måste fiberduken ligga kvar hela tiden, någon som vet?
Fenja
Jag vet inte hur man SKA göra, men jag har fiberduken kvar ända till skörd för säkerhetsskull.
Mvh
Fenja
Åsa, mälardalen zon 2
Det är bra att ha fiberduken på ända till skördedags när det gäller de flesta kålväxter.
lotta_
Tack för svaren!
Nästa fråga: När vet jag att det är dags att skörda?
Åsa, mälardalen zon 2
När knopparna är gröna och ser ut som de gör när de ligger i grönsaksdisken. Väntar man för länge med att skörda så brukar knopparna slå ut och blomma och då är det för sent. Oftast kan man bara kapa av den bit man vill ha många broccolisorter skickar sedan upp en massa små buketter runtomkring där den stora buketten fanns och dessa små minibuketter kan man också skörda.

http://www.odla.nu/vegt/broccoli.shtml
lotta_
Nu har jag skördat mitt livs första broccolibuketter! Så kul det är att odla! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon