fiffigafrun
Det bara regnar o regnar o regnar o regnar. Den "finaste" dagen denna sommar är ungefär som en av de sämsta ifjol. Man kommer ju att bli deprimerad i vinter o charterresorna kommer att sälja som aldrig förr om detta fortsätter. -98 var ju en riktig skitsommar men denna sommar slår ju det med hästlängder! Är så jäkla less så jag var tvungen att skriva av mig lite...
gammelnalle
Ånä.... SÅ illa är det väl ändå inte....

SÅ bra var inte alla dagar i fjol sommar...

I lördags var det en fantastisk fin dag: Sol hela dagen och strålande solsken.
I dag har varit solsken större delen av dagen ; har t.o.m. kunnat klippa gräsmattan. Och varit vid badsjön... dock badade min dotters far inte... men väl hon...

smile.gif rolleyes.gif laugh.gif biggrin.gif
och ycket tid har man hunnit sitta och glo på odla. nu... bra va???
wacko.gif blink.gif wink.gif tongue.gif
*Felix matte*
Faktiskt så tycker jag att den här dagen med ösregn mest hela tiden
har varit ganska mysig.
För första gången på åratal såg jag en gammal svensk film på TV, den gav mig många glada skratt biggrin.gif

Att sitta och titta på fågelungarna som bara för ett par dagar sen var ute och prövade vingarna för första gång.... idag flaxa och komma in på balkongen för lite regnskydd, var också mysigt.
Sedan så tycker jag att ljudet av smattrande regn mot fönsterrutan är bästa sömnmedel... så klart somnade jag på soffan när jag låg och lyssnade.
Även i det mörkaste mörka finns något positivt... det gäller bara att hitta. tongue.gif biggrin.gif
TeliaNet
seså, det blir ljust när vi startar upp våra växtbelysningar till hösten, då behöver man inte gå långt för att få ljusterapi! biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (TeliaNet @ 20-07-2004, 21:34)
seså, det blir ljust när vi startar upp våra växtbelysningar till hösten, då behöver man inte gå långt för att få ljusterapi! biggrin.gif

Ikväll har vi fått tända alla våra smålampor wub.gif
Det känns lite ovant men samtidigt mysigt efter ett par månaders midnattssol
Skymning skulle vi inte ha idag heller om det inte vore för alla regnmoln
som skymmer. Här kan du se min vy live
TeliaNet
myser gör jag den dagen då mina citroner ger frukt, om ca 10år.
då är jag 28, vem vet vad jag gör då.
i dag hade vi en fin solnedgång fr. balkongen som är åt ca väst.
fiffigafrun
I fjol hade jag faktiskt bara en enda regndag på 7 veckors semester och jag tillbringade 5 av dessa veckor i Luleå, så viss skillnad är det. I år har jag tappat räkningen på regndagarna men riktigt fina soldagar, max 5 hittills tror jag.
andreas i uppsala
Det här är sämre än sommaren 98. Detta är nämligen den sämsta sommaren på 78 år
yla
jag har iallafall haft de sköööönt idag med sol o vindstilla nästan
o varmt
tycker inte att de e så illa men de gäller ju förstås att kunna ta de dagarna som e fina förstås
sitter man på jobbet då solen skiner e de nog inte så kul wub.gif
Annica i Sörmland
Har precis återvänt till Sörmland från de djupa värmländska skogarna där vi idag har njutit av en UNDERBAR sommardag! wub.gif Har suttit i solen och gosat med min 7 månader gamla gudson HEEELA dagen!

I övrigt instämmer jag med övriga. Jag är så less på regnet att jag tror jag storknar snart. Fast å andra sidan får jag då tid till mitt inomhusprojekt, eftersom jag ändå inte vill vara ute när det regnar och ruskar. Inget ont som inte har nåt gott med sig! Eller...?? (Jag vet! Jag är obotlig optimist!!)
*Felix matte*
Just nu har vi rena rama skyfall och det blåser så träden nästan ligger jäms med marken tongue.gif laugh.gif wub.gif
Jag älskar oväder!:wub: Synd bara att inte min kamera kan fånga ögonblicken... tyvärr så orkar den inte med att återge bilder från just nu. sad.gif
yla
jo hej o hå man ser på flaggstängerna där i kiruna o träden att de blåser bra
kameran du visade länken till klarar vädret tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 20-07-2004, 23:43)
jo hej o hå man ser på flaggstängerna där i kiruna o träden att de blåser bra
kameran du  visade länken till klarar vädret tongue.gif

fast den kameran visar bara 10 % av blåsten vi har här hos mig just nu laugh.gif ...
träden härutanför ligger snart jäms med backen ohmy.gif (liiite överdrivet)
och flaggan på altanen, den står som ett streck i rakt västlig riktning. tongue.gif
Det dånar som värst i fläkttrummorna... låter som ena Bergstroll laugh.gif
Myyyysigt! wub.gif
Betty
CITAT (fiffigafrun @ 20-07-2004, 22:17)
I fjol hade jag faktiskt bara en enda regndag på 7 veckors semester och jag tillbringade 5 av dessa veckor i Luleå, så viss skillnad är det. I år har jag tappat räkningen på regndagarna men riktigt fina soldagar, max 5 hittills tror jag.

Så illa är det väl ändå inte...! Jag tyckte att det var riktigt skönt med lite regn idag, bara 13 mm, vattentunnan har ju varit alldeles tom en hel vecka nu... En bra dag att läsa trädgårdstidningar och ta en liten paus från rabattgrävande och ogräsrensning. smile.gif
råse-marie
Det konstiga är att trots att det regnar nästan konstant måste jag ändå vattna wacko.gif

Sen njuter jag ännu mer när det äntligen är en solig dag wub.gif

Felixmatte tittade på vebbkameran såg ut som att ni hade regn .......och blåst..... Hos oss lyser solen NÄSTAN idag ( HOPPAS ,HOPPAS! ) smile.gif
Jag håller på att göra nya rabatter på vår lilla tomt.. biggrin.gif den är ju bara knappt 100kvm men jag hittar ständigt nya små bitar att gräva hål i wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon