Full version: Gratis pallkragar...
ejjan
Jag har fått tag i en mängd pallkragar på tippen. Hos oss får man ta med saker från träavdelningen på tippen och där har jag funnit massor av pallkragar. Ett tips att kolla upp..
TeliaNet
vad ska man ha pallkragarna till?
växthus är bättre att satsa på.
gammelnalle
CITAT (TeliaNet @ 25-07-2004, 14:01)
vad ska man ha pallkragarna till?
växthus är bättre att satsa på.

inget bygglov behövs, du kan ha 100st ...... och inga 4,5m från granntomten.... billigare, biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
Räcker det???

Men varför antingen eller??? Jag har båda sorter....

smile.gif smile.gif smile.gif
TeliaNet
OK.
men det är mysigare i ett växthus och man kan hålla några plusgrade på vintern.
ingmet
CITAT (ejjan @ 22-07-2004, 13:49)
Jag har fått tag i en mängd pallkragar på tippen. Hos oss får man ta med saker från träavdelningen på tippen och där har jag funnit massor av pallkragar. Ett tips att kolla upp..

Tjena Ejjan! På vilken ställe i Sverige har du varit?.. i Sthlms trakten?
ejjan
I värmland är det som jag funnit gratis palkragar. Men det borde väl gå att få på de flesta tippar, om man har tur... smile.gif
ingmet
Första pallkragen "funnen". En god vän ville låna vårt släp för att åka till sopptippen, tipsade honom om att han gärna fick kolla efter pallkragar och ta med hem. Han lyckades få !!!! 1 st. Soptippegubbarna levde upp till sitt rykte.. surgubbar... Enligt min gode vän fick han tjata bra länge innan han fick ta en. Nåväl.. nu ska jag bara hitta 5 till.. sen är jag nöjd..
fiffigafrun
Har också både och, pallkragar o växthus alltså. Det ena utesluter ju inte det andra liksom. Har barnens pumparace i 2x2 halvpallskragar o det växer som sjutton!
åsgård
tar bort mitt inlägg
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon