Full version: Mingel-tråd.
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
amaira
Vad är det som "minglar" i er trädgård just nu?

Hos mig är det mycket, jag väljer idag ut pryda Herr Vallmo med hatt, som flirtar med Fru Färgkulla med den breda kjolen.



/amaira.
amaira
Herr Vallmo med hatten, rodnar bestämt. Han fick JA av sin käresta!!!

yla
ja det skulle vara JungfruMarie sänghalm o så kärringtanden då
som tycks ha nåt att säga varandra


vilken söt hatt han har Herr Vallmo
rolleyes.gif
Copycat
Hejsan ! jag vet inte hur jag får ut bilderna från mitt album. Först hade jag ett fasligt sjå att få dit dom tongue.gif Om ni tittar i mitt album på smådjur i trädgården, så får ni se att det inte bara är blommorna som minglar. wub.gif
*Felix matte*
Vet inte om jag har nåt som minglar just nu ... hur vet man det wink.gif tongue.gif
Tjusiga bilder amaira och oldwolfie wub.gif

Copycat.. Var det den här bilden du ville visa?



Copycat
Jaa, tack snälla Felix matte wub.gif
renate
Ingen trädgårdsbild i dag,de minglade i köket.Grannens hund var ensam hemma så han fick kommer till mig i trädgården.Hr man besök får man väl bjuder på något.Cherry fick ett av Olivias grisöron och vatten förstås.Fritz tycker det är ok.
estet

Klint och broksalvia.

Här bjuder jag på ett vackert mingelpar! Dock ej i min trädgård men det är av mina frön som jag delat med mej av. laugh.gif
Salvian dog bort i sådden och klinten satte jag aldrig själv. Drägel, nu ångrar jag det...
yla
CITAT (Felix matte @ 23-07-2004, 21:54)
Vet inte om jag har nåt som minglar just nu ... hur vet man det wink.gif tongue.gif
Tjusiga bilder amaira och oldwolfie wub.gif

Copycat.. Var det den här bilden du ville visa?




jesses vilket grepp spiderwoman har fått på den store lurken i skinnkläder

bra bild

man kan undra va som hände sen

dom andra mingelbilderna e inte fyskam heller förstås men jag gillar Copycats bild rolleyes.gif
Fenja


Mvh
Fenja
cala98

Många som minglar i kväll.... wub.gif
yla
CITAT (cala98 @ 23-07-2004, 23:28)

Många som minglar i kväll.... wub.gif

ooohh Cala vilket party rolleyes.gif
norpan
Åh så underbara bilder, blir avundsjuk..vill också ha en digitalkamera. Ska tjata lite till på mannen. Vi hade faktiskt en bra, men den sålde mannen och köpte en videokamera istället...hmm mad.gif Men jag ska minsann köpa en nu när vi får tillbaka på skatten.

Hoppas det kommer flera bilder, det är så underbart och inspirerande att se hur ni har det! Tack för titten.

// Norpan zon1
Sylvia
Det finns massor av mingel i min trädgård, men här en av de läckrare!
Lena
Hej


Mingelbild från Regnigt Sundsvall, gul nunneört och kryddkrasse minglar med lila blomma jag inte minns namnet på, visar samtidigt bild på dammen vi anlade ifjol, det börjar växa upp runt den nu

Lena zon 4






amaira
ÅH! Vilken härlig tråd det blev!!!!! wub.gif

Så roligt och inspirerande att se hur "saker och ting" kommer tillsammans, och effekten av det.


Njuter av alla bilderna, vill inte "framhäva" nån bild framför nån annan. Men eftersom jag är insektsälskare tycker jag bilden på spindeln och jordlöparen (eller trädgårdslöpare eller nåt, bäst jag garderar mig ifall Gossen Ruda är här i faggorna smile.gif ) är så härlig. Liksom "katt-och-hund-minglet".

CITAT
vilket grepp spiderwoman har fått på den store lurken i skinnkläder
*gillar denna beskrivning av insektsparet*

CITAT
Vet inte om jag har nåt som minglar just nu ... hur vet man det

Jag vet inte, Felix matte. Ska jag vara ärlig vet jag inte ens den exakta betydelsen av ordet "minglar".

Detär nåt folk gör på kändispartyn, har jag förstått. Och som sedan Allt om Trädgård ibland skriver, om vackra bilder på växter som "funnit varandra". När ett par växter kommit ihop och både visar upp sig, och kanske "skvallrar ihop" en smula... ???

För mig är det inte så noga, eftersom det är min tråd tongue.gif bestämmer jag att tolkningen är vid.

/amaira
amaira
Dagens höjdpunkt i min trädgård. (jaja, en av dem)



Jungfuns i det gröna (de blå färgnyanserna kommer inte till sin rätt på fotot) svävar kring Carl Philip, med blommande oregano kring öronen.
Han har visst många beundrarinnor, Carl Philip.
cala98
vad vackert allt är!! Fortsätt att skicka in!!! Jag njuter! wub.gif
Honungsros
Hej! Hos mig minglar ölandstoken och knölklockan (tror jag att det är). Jovisst, det är väl ett ogräs men ett vackert sådant tycker jag!
/Honungsros

LenaTuring
CITAT (Lena @ 24-07-2004, 12:48)
visar samtidigt bild på dammen vi anlade ifjol, det börjar växa upp runt den nu

Lena zon 4







Vad mysigt det ser ut runt din nya damm, och vad mycket det har hunnit att växa upp på så kort tid. Det är bara att gratulera till den. smile.gif
Fenja




Var ute och tog lite nya mingelbilder i dag!

Mvh
Fenja
Copycat


Lewisia och Taklök
*Felix matte*
CITAT (amaira @ 24-07-2004, 13:20)
CITAT
Vet inte om jag har nåt som minglar just nu ... hur vet man det

Jag vet inte, Felix matte. Ska jag vara ärlig vet jag inte ens den exakta betydelsen av ordet "minglar".

Detär nåt folk gör på kändispartyn, har jag förstått. Och som sedan Allt om Trädgård ibland skriver, om vackra bilder på växter som "funnit varandra". När ett par växter kommit ihop och både visar upp sig, och kanske "skvallrar ihop" en smula... ???

För mig är det inte så noga, eftersom det är min tråd tongue.gif bestämmer jag att tolkningen är vid.

/amaira

Aha tongue.gif biggrin.gif att det minglas på partyn ... det visste jag
men trädgårdsmingel var nytt för mig.
Det är som jag brukar säga.... man lär sig så länge man lever biggrin.gif

Fantastiskt vad vackra mingelbilder ni har allihopa. Om kändisminglarna var lika vackra så skulle jag nog kunna tänka mig att köpa en skvallerblaska
amaira
Läckert!!! mera mera mera
yla
den här gjorde jag för ett år sen ungefär o visst kan man väl kalla detta att vara på fest eller hur
alla mina blommor samlade på en o samma fest
inte lätt att få ihop dom samtidigt men lite jobb o mycket tålamod så
de e nästan som att ställa till me fest på riktigt
Fenja
Wow! Döläckert!!
Mvh
Fenja
humla
smile.gif smile.gif Vilka underbara bilder ni bjuder på, allihop! biggrin.gif

Mitt bidrag till minglet;



Kan fru spindel ha bjudit upp till dans? tongue.gif Befarar att det är nått värre...
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 25-07-2004, 19:20)
den här gjorde jag för ett år sen ungefär o visst kan man väl kalla detta att  vara på fest eller hur
alla mina blommor samlade på en o samma fest
inte lätt att få ihop dom samtidigt men lite jobb o mycket tålamod så
de e nästan som att ställa till me fest på riktigt

Mitt i den blomsterängen skulle jag vilja sitta och bara vara wub.gif
Härlig komposition!
yla
CITAT (humla @ 25-07-2004, 19:53)
smile.gif  :)  Vilka underbara bilder ni bjuder på, allihop!  :D

Mitt bidrag till minglet;



Kan fru spindel ha bjudit upp till dans?  :P  Befarar att det är nått värre...

jojo bli bjuden på middag eller kanske till middag
man ska kanske vara uppmärksam på hur orden faller
fin bild rolleyes.gif
Lena N
Har idag dokumenterat lite mingel i min trädgård

Först en liten liftare - eller har hon köpt biljett?


Så något mera vågat!


Även växter kan ibland vilja krypa upp i famnen på en vän.


Så två andra lite svalare vänner.
amaira
Åh vilka härliga mingelbilder Lena!

CITAT
Först en liten liftare - eller har hon köpt biljett?

Ja, inte var det snabbtåget i alla fall laugh.gif


Det är UNDERBARA blomsterbilder i den här tråden, och jag skrollar igenom den igen och igen med ett leende på läpparna.

Det är lustigt tycker jag, hur olika blomster- , blad- , färg- , form- och intimitets- kombinatiner, väcker olika känslomässiga reaktioner inombords!

En del ger ro, andra livar upp, en del lockar till breda leenden, och del kittlar utefter ryggraden, osv.

Någon riktigt "kittlare" har jag inte sett här än.
Har ingen hemma heller.

Såg en på plantskolan däremot, förra året.
På vår plantskola här ute, får vi gå som vi vill i växthusen. Tänk er bord efter bord (odlingsbord) med pelargoner i olika färger. Stora hav. wub.gif

Och så ett bord med lite olika grupperingar av olika färger.
Klarrött, "klar"-rosa, och så en sån här lite mörkare "scharlakansröd" (eller nåt).

Jag skulle aldrig i livet sätta ihop de färgerna, de skär sig skrikande, nåt annat kan (kunde) jag aldrig tänka mig.

Jag stod och tittade fascinerat, länge. Medan rysningar av välbehag kittlade uppför ryggraden - och så ner igen.

Det var "läbbigt" - men så himla SNYGGT, och en ren fysisk upplevelse att se!!!


Det är också härligt, tycker jag, att se hur samma blomma och färg, ger så helt olika intryck beroende på plats och partners. wub.gif

Kombiantinen ger en helt ny blomma, en helt ny upplevelse.


Färgkullan (som du också har Lena, tillsammans med den rödbladiga busken, läcker kombination!) tycks platsa i många sammanhang.



En annan mingelbild kommer här:

Jungfrun i det gröna blommar upp när hon blir uppbjuden till dans av Romanze.


/amaira
estet


Här minglas det! Daglilja och akleja. smile.gif
amaira
Läckert Estet!

Dagens "mingel" är fotat utanför min trädgård. För vild palsternacka hägnar jag inte in och skyddar mot rådjur tongue.gif .



Palsternackans blommor börjar övergå i frön - och de är riktigt charmiga med sitt "fredstecken" - "två fingar i skyn".

Eller så är de rymdvarelser med antenner på huvudet. Vem de har besök av, det vet jag inte. Här får gärna nån gå in och berätta det för mig. Även besökaren ser ut som en rymdvarelse.

/amaira.
Gunvor Nilsson
Vi vill också ut och mingla!!

Hur var det nu igen? Krafsar man eller trycker man? Eller är det stängt för dagen? Typiskt matte, nu när man är som piggast!

/Gunvor
amaira
CITAT
Hur var det nu igen? Krafsar man eller trycker man?


Mmmm jag ser hur de tänker febrilt. Är kattluckan nyinsatt?

Söööööta!!
Gunvor Nilsson
CITAT (amaira @ 27-07-2004, 11:50)
Mmmm jag ser hur de tänker febrilt. Är kattluckan nyinsatt?

Ja, luckan är ny sen ett par veckor tillbaka och det går inte än med automatik att trycka huvudet mot luckan! Dom är så vana att man öppnar dörren så nu väntar dom sej att jag skall öppna luckan också! Men är ingen inne så kommer de ut i alla fall!

Luckan stängs senast kl 21.30 - lucköppning tidigast 06.00 med hänsyn till smådjur som jagar sin föda på morgonen och grannar som väcks av skränande skator när katterna går ut.

/Gunvor
yla
CITAT (Gunvor Nilsson @ 27-07-2004, 13:52)
Dom är så vana att man öppnar dörren så nu väntar dom sej att jag skall öppna luckan också!

katter har ju tålamod att vänta hur länge som helst också

gulliga är dom iallafall
Fenja


Mvh
Fenja
yla
fniss så söta o går på toa tillsammans o mamma kollar att de går rätt till
*Felix matte*
Oj, oj vad söta små kissemissar wub.gif
amaira
"Mingel på toan" biggrin.gif

Sööööööööta! mammans blick blev fin på kortet!
cala98

Mingel i kaninburen...
estet

Crimson rambler och Kniolas black, de minglar i pallkragen.

Å så de här kompisarna! tongue.gif
Randnäva och daggkåpa. wub.gif
amaira
CITAT
Crimson rambler och Kniolas black, de minglar i pallkragen.

Wow! Ett förtjusande par! Vad väl de matchar varandra, de är som gjorda för varandra, det syns ju. Det kommer att sluta med bröllop sanna mina ord.

Randnävan och daggkåpan (som jag gärna vill se) syns inte.

För mig blir det så, när jag tar bort bilderna i mitt album. Då syns de inte heller i forumet.

En del bilder vill jag ju bara visa i ett inlägg (apropå något som pratas om)och vill inte ha liggandes i albumet. Men det funkade inte så.

Söt humlebild!
Och cala, kaniner älskar jag! Söt, med tungan slickandes om munnen.


Mingel på toan, mingel i kaninburen, mingel på aklejastjälken, mingel i pallkragen - det här tar sig! biggrin.gif wub.gif
estet
Nu hoppas jag att bilden funkar igen!
cala98
CITAT (estet @ 29-07-2004, 23:13)
[
Crimson rambler och Kniolas black, de minglar i pallkragen.

Åh, de är nästan självlysande!!!
Kattgräs
Vilka härliga mingelbilder! wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Nä, nu bara måste jag skaffa en digitalkamera...
amaira
Jo Estet, nu syns det! Vackert med näva och daggkåpeblom!

Dagens kalas här, försegår utanför verandan.



Kikar man lite närmare finner man Leverkusen i samspråk med ett gäng fnissiga ljusgula krysantemumflickor.




Medan Bernstein-Rose har en vackert gråbladsväxt som beundrare.


/amaira.
cic
Jag har aldrig varit så motiverad att skaffa en digitalkamera som nu. Sen jag hittade hit till odla känns det som ett måste! laugh.gif

Tack för alla underbara bilder! Jag njuter.. wub.gif
renate
CITAT (oldwolfie @ 25-07-2004, 19:20)
den här gjorde jag för ett år sen ungefär o visst kan man väl kalla detta att vara på fest eller hur
alla mina blommor samlade på en o samma fest
inte lätt att få ihop dom samtidigt men lite jobb o mycket tålamod så
de e nästan som att ställa till me fest på riktigt

Oj vilket party det blev,mycket vackert.
Renate rolleyes.gif tongue.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon