Annelie
Hej alla glada pallkragsodlare! Det var massor av forumister som hoppade av glädje och var glada över sina pallkragsfynd i våras/försommaren.. Hur blev det nu då? Blev det så bra som ni tänkt er och vad har ni odlat?

Själv har jag bara odlat lite grönsaker och potatis i min lilla hemsnickrade låda. Inte ens en bild har jag.. Men jag hade tyckt det var roligt att se exempel på hur ni har gjort!

Har du foto på din odling så kan du väl dela med dig! Alla tänkbara pall/pott/tunn/kann- korgodlingar är välkomna rolleyes.gif smile.gif
Ann-Christine
Jag har ingen egen pallkrageodling men min dotter Elin som är 11 år har en. Har lagt in bild i mitt album. Bilden är nästan 3 veckor så växterna har blivit större. Har ingen egen digitalkamera men jag ska försöka låna en och ta en bättre bild senare. Hon har i alla fall sått Sömntuta (som inte syns på den bilden), Clarkia och Tagetes. Sen har hon kinesisk gräslök, En Lycklig Lotta som heter "Fiesta", en blå Sommarflox och en rosa Zinnia biggrin.gif
Annelie
Tjusig pallkrage - och tjusigt namn på ägarinnan! Min dotter heter likadant rolleyes.gif smile.gif

Inte så många som ville visa oss bilder här inte sleep.gif rolleyes.gif wink.gif
Tesa
Jag får väl offra mig då...då... rolleyes.gif
Inte så bra bild men den föreställer iallafall min örtagård som delvis är uppbyggd av hemsnickrade upphöjda lådor av virket från en gammal smedja som fanns på gården en gång...det har hållt i 8-9 år nu trots att virket var "halvruttet"... det är lite kul även med virke som har historia..och jag har samlat ihop mer och även stenar från eldstaden som jag skall ta hem och göra nåt av...
Ann-Christine
CITAT (Annelie @ 26-07-2004, 08:43)
Tjusig pallkrage - och tjusigt namn på ägarinnan! Min dotter heter likadant rolleyes.gif smile.gif

Ja visst är det ett tjusigt namn biggrin.gif . Jag har lagt till två nyare bilder i albumet nu men jag vet inte om dom är bättre än det första. Sen syns det hur dåligt gräset är klippt utanför också laugh.gif
Ann-Christine
CITAT (Tesa @ 27-07-2004, 00:00)
Jag får väl offra mig då...då... rolleyes.gif
Inte så bra bild men den föreställer iallafall min örtagård som delvis är uppbyggd av hemsnickrade upphöjda lådor av virket från en gammal smedja som fanns på gården en gång...det har hållt i 8-9 år nu trots att virket var "halvruttet"... det är lite kul även med virke som har historia..och jag har samlat ihop mer och även stenar från eldstaden som jag skall ta hem och göra nåt av...

Det är ju roligt när man får användning av något gammalt som har hört till gården där man bor. Du får ta och visa vad du gör av stenarna sen smile.gif
fiffigafrun
Så här gjorde jag för barnens race m jättepumpor i år. 2x2 halvkragar på varandra och så i m komposterad kogödsel. En pumpaplanta i varje och det har växt så det knakat nästan.

Pallkragarna målade jag bara röda o lite vit färg till namnen då.

http://www.alltomtradgard.se/forum/user_al...to.php?id=76896
ariana
Imitt album juli04 finns kort på blommande soptunna brunnsring o tvättmaskin bla
har en del pallkragar där det växter grönsaker har inte satt in kort ännu på dessa
jag odlar så här för sniglarna skull kan lättare täcka över på våren
o då får man ta av det man har rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon