Margith
Jag åker efter E4:an från Boden till Sundsvall i morgon och åter på fredag. Är det nån som har förslag på handelsträdgårdar eller visningsträdgårdar efter den sträckan, som är värda ett stopp?
Min trädgård består mest av pelargoner, men jag är intresserad av det mesta i trädgårdsväg.
Tänkte jag skulle ta chansen att titta på så mycket blommor som möjligt, när jag nu åker ensam för en gångs skull tongue.gif
Hälsningar
Margith
Fenja
Margith! Ta och kolla Eniro.se, sök på handelsträdgårdar och liknande så får du en bra överblick över vad som finns utefter vägen. Jag bor tyvärr i Västra Götaland och kan inte bidra med mera. Om du kollar hemsidorna och trädgårdsföretagen som finns länkade till Odlas förstasida kan du säkert få något uppslag där med.
Lycka till!
Fenja
Barbro
Margith vad synd att jag inte såg detta tidigare - hoppas att du hittade några trädgårdar i alla fall. Själv bor jag i Härnösand och rekommenderar varmt Villa Fraxinius (Ullånger-skyltat), Trädgår´n i Dal (Bjästa - skyltat), Nordviksskolan (Nordvik - skyltat). Åker du förbi igen hör av dig kan jag hjälpa dig om du inte hittade något.
astrid.m.s
Varför inte titta in hos mig??? biggrin.gif
Har inte någon"visningsträdgård" precis MEN jag bor intill E4 så det är lätt att stanna till. Roligt om någon från detta forum skulle göra det vid tillfälle. Då skulle jag kunna bjuda på en kopp kaffe eller nåt. Det är bara att maila innan och fråga om jag är hemma.biggrin.gif
Tyvärr har jag inga pelargoner, jag klarar inte av dem eller kanske är det pelargonerna som inte klarar av mig!!??mad.gif
Handelsträdgårdar finns nära E4 norr om Ö-vik, Arnäsvall. Det ska visst finnas en visningsträdgård i Arnäsvall också. Tror inte att de har öppet jämt. Det var öppet en dag (25 juli) för allmänheten och de tar nog emot grupper. Ev. att de kanske tar emot besök om man ringer och frågar/bokar?? unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon