Monica, Norrbotten zon 5
Vad är det för blomma jag har i rabatten?

Den är ca 2 meter hög och det ser helt knäppt ut tillsammans med de övriga blommorna.

Så här ser nederdelen ut.

En sak är säker. Jag kommer att flytta den till hösten för där den nu står kan jag inte ha den. Problemet är att jag inte har någon stans den passar om den ska envisas med att bli så här hög.

/Monica
Nutten
Det ser ut som jättevädd!

Läs mer här
Ullet
Det är jättevädd! Jag har en o den är gigantiskt stor o nästan omöjlig at ta död på. Tror du inte den passa bäst som solitär eller som kant mot en vägg i en rabatt´Jag har satt min i yttersta kanten som solitär i en rabatt, där får den bli hur stor o hög den vill . biggrin.gif
Monica, Norrbotten zon 5
Jättevädd var det så klart. Man tackar och bockar (eller var det niger).

Jag har ingen aning om var jag fått den ifrån. Jag hade den förra sommaren också men då blommade den inte.

Jag som gått och trott att det var en tuvklint eftersom bladen är så lika. Ja-ja, man lär så länge man lever.

Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till med den. Jag har ingenstans där den passar att ha så jag får väl fråga mina bekanta om någon vill ha den. Annars får den gå till blomhimlen.
Annki
Wow! Läcker!! Tror du att du kan skicka en bit av den? Jag vill ha!! Betalar gärna portot! PM:a mig om du tror det är möjligt. Synd om den skulle gå till blomhimlen... så vacker! Dessutom behöver jag lite höga växter, eftersom vi inte får ha byggnationer över 90 cm i kollinotten. Har en libbsticka som solskydd. Och en 2,5 meters gul rudbeckia. Kunde behöva något mer, HÖGT! Dessutom är jag lite förtjust i väddarna. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon