Carina
Själv har jag inte tid att hålla till här för jämnan och har därför svårt att "få koll" på vilka ni är bortsett från att vi alla som är här har odlingen som gemensamt intresse.
Men man är ju nyfiken och undrar, och säkert finns det nyblivna medlemmar som liksom jag inte vet så mycket om personerna bakom "nicken".

Namn, ålder, bor hur och var i landet?
Är det något speciellt område inom odlingen ni är inriktade på?
Intressen utöver odling?
Annat som kan vara intressant och roligt att veta?
Dold talang?

Jag börjar....

Jag heter Carina och är 32 år. Bor utanför Sollebrunn i Västra Götaland (mellan Trollhättan och Alingsås) på en liten gård som jag och min sambo hyr.
Min sambo har en stor passion i livet och det är Amerikanska bilar, modell äldre. Han har en Mustang Mach1 med vilken han tävlar i Dragrace.
Mina största intressen är djur, natur och hantverk. Jag har två hästar, en Shettis och en Haflinger, två getter, en katt, två hönor och en tupp.
Jag är oerhört intresserad av det gamla svenska kulturlandskapets bevarande. Jag har för snart ett år sedan lärt mig att sticka sockor och vantar på 5 stickor (kunde inte sticka alls innan). Jag målade mycket förr, men nu räcker inte tiden till det. Tovar ull, stöper ljus, och provar på andra hantverk som jag är nyfiken på. Nyligen har jag börjat en kurs i drejning. Är intresserad av livet förr, alltifrån vikingatid/medeltid till tidigt 1900-tal. Ska sy mig en medeltidsklänning och besöka någon medeltidsvecka eller liknande i sommar.
Hinner inte allt jag skulle vilja, för heltidsjobbet på Volvo tar sin beskärda del av tiden. Trivs inte så bra på jobbet utan funderar fortfarande på vad jag ska bli när jag blir stor. I trädgården har mitt intresse förändrats från rent estetiskt till odling av köksväxter (och tillvaratagandet av dem). Växter till lust vill jag ska passa in i en gammaldags allmogemiljö.
Dold talang då....kanske ett * BE CE DE kort skulle kunna räknas dit?

Nu är det er tur! tongue.gif

/Carina
nina L
Hej Carina
Varför lägger du inte in dina intressen i din profil? Jag tycker som du att det är roligt att få veta lite mer om alla som finns här på Odla. många av oss har redan en beskrivning av detta i sin profil. Ett sånt spännande liv du har. Jag funderar också fortfarande på vad jag ska bli när jag blir stor
Ha en bra dag
lilla mamma
Man kanske inte vill ha allting inlagt i sin profil.
Jag heter Anita, bor i ett hyrt hus 2,5 mil söder om Kristinehamn.
Jag är gift med Morgan och har 2 barn,Linus och Emil 1 o 3 år.
Jag älskar allt grönt, har stor trädgård med fyra kaniner och två katter.
Damm, guldfiskar och ogräs.'
Pelargoner är roligt, jag byter gärna.
Jag utbildar mig till undersköterska, med akutinriktning.
Med mig är det aldrig stilla.
Psykiatrisk vård är också intressant, men inte omsorg om utvecklingsstörda
och arbete som personlig assistent. Ja, inte för mig personligen i alla fall.
Älskar bilar och är bilkårist.
Men barnen är för små för att mamma ska vara borta i flera veckor för C-kortet.
jag har ammat Linus till han var två år, Emil blir snart två år och jag ammar honom än.
Men, de som inte vill eller kan amma, de förstår jag ändå.
Men inte det skönhetsförklaringen
"mina bröst blir så ful".
Det är egoistiskt.

Vårda själen, den är viktigast av allt

Anita
Carina
Jag har fått ytterligare ett par vinkar via PM om att jag borde lägga in min "presentation" i min personliga profil, så jag tar och gör det.
Tack för tipset!

"lilla mamma", imponerande att du fortfarande ammar efter två år! Starkt gjort tycker jag. Kul att du är bilkårist också, det har jag varit jag med!

/Carina
yla
Carina jag gillar dina bilder på din hemsida
dom är så läckra o ger mersmak

hästbilderna med flygande manar e jättesköna

o höhässjorna underbara dom ser man ju aldrig mer
bara dom där vita plastrullarna

man kommer ihåg varma sommrar barfota
o doften av hö o surret av insekter

o spenvarm mjölk
oj härliga drömmar i vintertider
smile.gif smile.gif smile.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
abborrmaster
jadärser man... Själv heter jag simon, lyssnar på iron maiden och dyl. Spelar solon och sjunger i mitt band smile.gif Fiskar emellanåt - främst abborre och kör karate när jag orkar....

/Simon
Gunvor Nilsson
Carina, jag var och hälsade på i din hemsida i januari och beundrade dina hästar och suckade nostalgiskt över höhässjorna och så lånade jag ditt recept på hallon-och-vinbärssaft (blev jättegod - den är uppdrucken nu!)

Jag tillhör också dom som ger en vink om vem jag är i min profilinformation.
/hälsar Gunvor smile.gif
Hannele
På vintern tar jag det lugnt; läser om växter, tittar på växter, drömmer om växter, fotograferar växter,
målar och broderar växter, vattnar växter, planerar växter, äter växter, köper växttavlor och växtböcker…

Vi får se, om jag tar mej runt GöteborgsVarvet, 21 km, för 9:e gången i maj.
Maken och familjens fyra tonåringar; 15, 17, 18 och 19 år, ser till att livet aldrig blir långtråkigt!
Tyr
Carina- Jag delar ditt intresse av vikingatid/medeltid där.
Kolla in Nordiska ringen ganska skumt gäng egentligen men dom lever praktiskt taget som man gjorde förr, firar bloter och högtider. Inget för mig direkt men dom har en del vettiga poänger.
Adri-Anne
År det därför du har den signaturbilden och det namnet? tongue.gif

Ann.
Carina
CITAT (oldwolfie @ 10-02-2003, 13:43)
man kommer ihåg varma sommrar barfota
o doften av hö o surret av insekter

o spenvarm mjölk
oj härliga drömmar i vintertider

Suck ja! Man behöver något som påminner om sommaren nu när isgatan har järngrepp om landskapet där jag bor.

Jag har en gammal fin hoj som visserligen inte är så lättrampad men när jag sätter fast en korg på pakethållaren, stoppar i mina tomma mjölkkannor och trampar iväg till närmaste mjölkbonde för att köpa mjölk så spelar det igen roll att mjölksyran kommer i benen. Känslan av RIKTIG mjölk är underbar!
Något annat som brukar dra blickarna till sig är när vi spänner hästen för min morfars gamla järnskodda vagn och far till en annan bonde för att köpa havre. Det skramlar och lever hiskeliga och sakta går det, men det gör inget alls. Så skönt att låta saker få ta tid och inte jäkta jämt.

Mvh, Carina
Carina
CITAT (abborrmaster @ 10-02-2003, 15:34)
lyssnar på iron maiden och dyl. Spelar solon och sjunger i mitt band smile.gif Fiskar emellanåt - främst abborre och kör karate när jag orkar....

Du känns verkligen orginell här på foumet Simon. Kul! biggrin.gif
Carina
CITAT (Hannele @ 10-02-2003, 22:24)
Vi får se, om jag tar mej runt GöteborgsVarvet, 21 km, för 9:e gången i maj.

Wow! Inte illa!!! Jag är imonerad!!!
Carina
CITAT (Tyr @ 11-02-2003, 00:23)
Carina- Jag delar ditt intresse av vikingatid/medeltid där.
Kolla in Nordiska ringen ganska skumt gäng egentligen men dom lever praktiskt taget som man gjorde förr, firar bloter och högtider. Inget för mig direkt men dom har en del vettiga poänger.

Kul med någon mer vikinga- medeltids intresserad här! tongue.gif
Tack för länktipset!
Sylvia
CITAT (Carina @ 11-02-2003, 16:19)
CITAT (Tyr @ 11-02-2003, 00:23)
Carina- Jag delar ditt intresse av vikingatid/medeltid där.
Kolla in Nordiska ringen ganska skumt gäng egentligen men dom lever praktiskt taget som man gjorde förr, firar bloter och högtider. Inget för mig direkt men dom har en del vettiga poänger.

Kul med någon mer vikinga- medeltids intresserad här! tongue.gif
Tack för länktipset!

Här finns fler vikingatidare!
Jag gillar de gamla DRÄKTERNA och skulle gärna sy upp en sådan men jag vet inte var man får mönster till sådanà?? Eller finns dom kanske färdigsydda någonstans??
Annars så gillar jag att sy, har som hobby att sy lapptäcksarbeten, dock inte hela täcken men mindre saker, kuddar, kassar, dukar, vepor...
Och så läser jag massor, fotograferar och drömmer om sommaren...
abborrmaster
CITAT (Carina @ 11-02-2003, 13:48)
CITAT (abborrmaster @ 10-02-2003, 15:34)
lyssnar på iron maiden och dyl. Spelar solon och sjunger i mitt band smile.gif Fiskar emellanåt - främst abborre och kör karate när jag orkar....

Du känns verkligen orginell här på foumet Simon. Kul! biggrin.gif

tack biggrin.gif!

/Simon
Jörgen
Jag tycker inte alls att Simon är så orginell. Jag spelar också solon, sjunger visserligen som en plågad katt och lyssnar och spelar Iron Maiden. Och spelar lite tennis och Badminton när jag orkar.
Jörgen.
Fialotta
Jamen...då är ni två orginella rolleyes.gif tongue.gif
mynta
Tja, gillar blommor...*flina*
Kulturhistria är väldans trevligt, lixom religion, men är inbiten ateist. Medecinalväxter & mytiska växter(mandrake tex) fascinerar, lixom allt som kan ätas, doftar &/eller är vackert.
Är ne jäkel på att sy, sinne för drama, tänker gå med i "sca" när kidzen blir större.

Småttisar har jag två av, en av varje & är oxå lång-ammare, det är mysigt tycker vi. smile.gif

Läser en massa allt ifrån rena skräpkulturen till lite tyngre böcker, men äger en särskild dragning för fantasy. Dock inte triste Tolkien, som är genrens motsvarighet till Moberg, men visst funkar deras stories mer än väl på vita duken. Kerr är bäst. Eller Pratchet... Eller Hobb... Eller Zimmer-Bradley...*virra*

Mode & inrednig är inte fel det heller!
Sassa
Tjaba biggrin.gif

förutomträdgård och jobbet så gillar jag att:
läsa, deckare mest, shoppa särskilt rea, gå på loppis & auktioner, laga god mat & äta upp den, dricka vin, fixa i huset måla tapetsera skrapa färg etc allmän pyssling dona med gardiner etc ja ni vet, åka på utflykt med bilen & kaffekorg.... hmm nu börjar det bli trädgård kratta grus hämta gödsel...

smile.gif jädrans va präktigt man har blivit en riktig hemmakatt laugh.gif
fnissar Sassa
Carina
CITAT (Sylvia @ 11-02-2003, 19:36)
CITAT (Carina @ 11-02-2003, 16:19)
CITAT (Tyr @ 11-02-2003, 00:23)
Carina- Jag delar ditt intresse av vikingatid/medeltid där.
Kolla in Nordiska ringen ganska skumt gäng egentligen men dom lever praktiskt taget som man gjorde förr, firar bloter och högtider. Inget för mig direkt men dom har en del vettiga poänger.

Kul med någon mer vikinga- medeltids intresserad här! tongue.gif
Tack för länktipset!

Här finns fler vikingatidare!
Jag gillar de gamla DRÄKTERNA och skulle gärna sy upp en sådan men jag vet inte var man får mönster till sådanà?? Eller finns dom kanske färdigsydda någonstans??
Annars så gillar jag att sy, har som hobby att sy lapptäcksarbeten, dock inte hela täcken men mindre saker, kuddar, kassar, dukar, vepor...
Och så läser jag massor, fotograferar och drömmer om sommaren...

Här kan du hitta mönster i olika varianter att köpa!
http://levanderollspel.just.nu/
klicka på sömnad och därifrån vidare till sofias syatelje.

Visst är de läckra, medeltidskläderna!
Mvh, Carina
Carina
CITAT (mynta @ 12-02-2003, 07:17)
Är ne jäkel på att sy, sinne för drama, tänker gå med i "sca" när kidzen blir större.

Vad är "sca" ???
Carina
CITAT (Sassa @ 12-02-2003, 08:42)
Tjaba biggrin.gif

förutomträdgård och jobbet så gillar jag att:
läsa, deckare mest, shoppa särskilt rea, gå på loppis & auktioner, laga god mat & äta upp den, dricka vin, fixa i huset måla tapetsera skrapa färg etc allmän pyssling dona med gardiner etc ja ni vet, åka på utflykt med bilen & kaffekorg.... hmm nu börjar det bli trädgård kratta grus hämta gödsel...

smile.gif jädrans va präktigt man har blivit en riktig hemmakatt laugh.gif
fnissar Sassa

Mmm....loppis och auktioner är jag också svag för.
Tyvärr börjar det bli rätt fullt hemma så jag skulle behöva ett större hus tongue.gif
/Carina
Carina
CITAT (Jörgen @ 11-02-2003, 20:39)
Jag tycker inte alls att Simon är så orginell. Jag spelar också solon, sjunger visserligen som en plågad katt och lyssnar och spelar Iron Maiden. Och spelar lite tennis och Badminton när jag orkar.
Jörgen.

Å hur gammal är du då? tongue.gif
Simon har ju helt normala intressen för sin ålder om man bortser från det att hänga bland tanter och gubbar på trädgårdssidan laugh.gif
abborrmaster
bortsett från att maiden är gubbmusik eg. smile.gif

/Simon
Annki
Annki är Stenbock och jobbar alltid. Alltid! Men med olika saker. Blir otålig av att vara sysslolös. Stickar när jag måste sitta stilla. Många tröjor blir det! Om någon tvingar på mig en halv ledig dag, så försvinner jag snabbt till Bergianska eller något konstmuseum. Om jag inte kan vara i täppan, förstås! Alternativt blir jag så desperat att jag lägger mig i badkaret och lyssnar på Pavarotti eller Santana. Mmm, mixad musiksmak! Spelade trombone i min ungdom tills grannarna blev galna. Fick flytta från Sundbyberg till Södertörn för att undkomma. Samlar: stjärnpelargoner och god litteratur dvs alla böcker som jag tycker är bra!

Snygga bilder Carina! Mitt nästa projekt är en digitalkamera, men det kom en ny kyl & frys emellan. wink.gif
mynta
Sca är ett trevligt internationellt sällskap, som kör allt det roliga med medeltiden fullt ut (kvinnoförtryck, kätteribränningar osv är mindre kul & förekommer altså inte) med tidsenliga gästabud, torneringar & massa sådant. Allt i auntentiska miljöer med autentisk mat & autentiska kläder. De har olika riken, med olika hierarkier i varje rike & goda möjligheter att avancera! Ej att bland ihop med lajv..,*leeeee*
Hannele
Jag fotograferar mycket... trädgårdar. laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon