Full version: Söt Humla på bild.
Exotic
Synd att man inte kan få bilden lite större ibland sad.gif
men litte söta är han/hon smile.gif
Fenja
Jättesöt!
Mvh
Fenja
pepparmynta
Humlor är de mysigaste "småflyg" som finns! wub.gif
yla
djupt nerbäddad i en ros ,,,,,,,,,,,,,gullig mmmmmmmmmm
Berith
Åååååhh.... Ett sånt gosedjur vill jag ha! wub.gif
Exotic
Missade att skriva att det var enmycket stor humla ca 2 -2 ½ cm rolleyes.gif biggrin.gif ohmy.gif
humla
Vilken härlig bild!!! wub.gif En sån stor en! Jättemysig!!! wub.gif
Gossen Ruda
Med största sannolikhet en Jordhumledrottning.
Berith
Bombus terrestris - min favvo bland humlor.... Gillar väl alla humlor men just dom är lite mer favvo än andra.

Har inte tänkt på det förut men deras vingar sitter ju på huvvet! Eller...? Har bergis nåt med tyngdlagen att göra, och att dom egentligen inte kan flyga och det där.... unsure.gif
adrian
jag trodde det var ett marsvin med vingar... biggrin.gif

Jättesöt... smile.gif
amaira
Mmmm fin!!!

Såhär står det om humlor och hur de flyger, på en av svenska naturskyddsföreningens sidor:
CITAT
När en humla flyger slår den etthundraåttio slag med vingarna i sekunden. Varje vingslag avslutas med att humlan viker upp framkanten på vingen. Då bildas en liten luftvirvel på vingens ovansida. Det är den som är hemligheten. Luftvirveln ger så mycket lyftkraft att humlan kan flyga!


Saxat från denna sajt:
SNF djur & natur

/amaira
lotta_
Humlorna är så söta. I min rabatt har jag lejongap och humlorna kryper ner i blomman när de suger nektar, det ser då ut som att blomman "pratar".
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon