Full version: Rosböcker?
norpan
Om man nu inte har råd att köpa rosbiblarna av Lars-Åke Gustavsson, vilken bok rekommenderar ni då?

// Norpan zon1
renate
L.A. s rosbiblar kan du låna på biblan,sedan finns det de mindre böckerna av L.A. de behandlar de olika rosorna var för sig.Jag har Gammaldags rosor och Vildrosor,de är inte så dyra.Botanica är bra med,vet ej vad den kosta. rolleyes.gif
Renate
norpan
Tyvärr kan jag inte låna Lars-Åkes böcker på bibblan här, för de står som referenslitteratur..typiskt..
Ska kolla upp de andra böckerna som du skrev om, kanske det finns andra än dom du har också.
Betty
Kolla här! Bokfynd.nu Jag köper inga böcker ute i handeln utan att först ha kollat på Bokfynd var jag får det bästa priset!
Det är ju bara de två översta böckerna som är lite dyrare, de övriga kostar ju inte mer än 130:-/st!
Annica i Sörmland
Om ni med Botanica menar lexikonet så köpte jag det i vintras för 179 kronor på Bokia/Kullbergs i Nyköping. Helt klart en bok jag är glad över att ha i min ägo. För mig som är novis när det gäller växter och deras skötsel har den varit en fantastisk hjälp!
Betty
Den här menade jag. Botanica Rosor
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon