Mi70
Jag undrar om någon känner till någon bra och billig cateringfirma som gör god mat, såklart........!?? Vi bor i Stockholm, i Hökarängen och hade tänkt hyra festlokal i närheten av farsta, om allt går vägen.

Tillfället att fira är att jag äntligen, efter ganska exakt 10 år.........(!!!!!!!!!!!!!) wacko.gif wink.gif unsure.gif , äntligen blir klar med min avhandling (förutsatt att inget sätter hinder ivägen.......) sad.gif

Har kollat runt på olika cateringfirmor, men det verkar dyrt......... fast det blir det väl.........!

Tips någon???

PS. jag måste försvara de tio åren litegrand känner jag, genom att påvisa att dessa två........




...kom emellan.........

bara så att ni vet... laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
anna.
grattis! laugh.gif bättre sent en aldrig brukar man ju säga.

vad handlar avhandlingen om?
Fenja
Gratulerar! Vad blir du då? Fil lic, dok, doc, prof, eller? De där raringarna i soffan är nog värda dröjsmålet va?!
Mvh
Fenja
Mi70
Jo, när jag tänker efter var det värda det, såklart!

Fast när man sett de manliga kollegorna segla förbi fastän de också skaffar barn... (fast barn som de inte är hemma med, eller går gravida med.......), så blir man lite sur.......... Den akademiska världen är fortfarande ganska så orättvis för just kvinnor - är du t ex doktorand i humaniora, så förutsätts du överleva bra många år på stipendier, som är skattefria, och som därmed innebär att du varken får pensionspoäng, föräldrapeng, sjukpeng eller a-kassa.................... Och tidigare intjänad tid inne i systemet, försvinner.... Studier är överhoppningsbar tid, dock ej HÖGRE studier finansierade genom stipendier...... Varför kan jag inte fatta, det är tydligen bättre att skuldsätta sig genom studielån, än att själv fixa finansiering genom stipendium.....?


Jag blir fil dok, i arkeologi! smile.gif
Fenja
Då emotser vi en massa bilder på doktorn (eller säger man doktoranden?) i riktigt fin form!! Kollade just i ditt album, jag fattar inte hur du får plats med allt... Men det är jättefint!!
Mvh
Fenja
Kattgräs
GRATTIS!!!!!

wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Åh vad härligt, nu kan du njuta av sommarvärmen och din härliga trädgård!

Det brukar vara OK att be om "festbidrag", de flesta vet att doktorander inte är miljonärer. Annars vet jag inte om det finns någon billig catering. Jag antar att du kollat Gula Sidorna redan. Har du kollat på de lokala restaurangerna?

Återigen, grattis och lycka till med disputationen! wub.gif wub.gif wub.gif
Annica i Sörmland
Får väl sälla mig till de andra och säga JÄTTEGRATTIS!!! Både till avhandlingen och till gullungarna. wub.gif

Vet tyvärr ingen catering jag heller.. Sorry!
Eva Swahn
Fil dok? du blir väl fil dr?

Men det är svårt det här med att rekommendera catering. Var brukar ribban ligga på institutionen? Hel middag? Eller buffé med allt möjligt gott? Med dans och trams efteråt?

Vore kul att veta vad avhandlingen heter.

"Nyfiken i en strut"
Hannele
Grattis!
pejori
jättegrattis till barnen och utbildningen rolleyes.gif wub.gif
Mi70
Ja, så klart fil dr, slant på tangenterna.... wink.gif

Riktigt så bra att jag får luta mig tillbaka är det dock inte....... wacko.gif

Utan ett tryckfärdigt manus skall vara klart 1 okt, men däremot fick jag klartecken från min handledare i veckan, att nu är manuset så bra, att jag kan disputera denna terminen. Tryckning och spikdatum 3 veckor innan disputation gör att 2 mån försvinner bara där, dvs disputation i början av december................ unsure.gif tongue.gif

Fram till 1 okt skall jag således fixa med detaljer som de sista ändringarna, skriva sammanfattning, scanna bilder, etc..............

Festen kommer nog att utformas så att man bjuder många, och då tar en liten summa pengar för alla utom hedersgäster....... Roligare fester på så sätt, än om man bjuder bara några få!
lillalupin
Billig vet jag tyvärr inte, men de gånger jag har ätit mat från no fear catering (nofear.se) har det varit gott och smakrikt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon