Full version: Hittade Groda...
Exotic
Hej på er ,
Skulla jaga sniglar nu på dagen lyfte lite här och där och
vipps så låg det en groda där i 5-8 cm storlek smile.gif laugh.gif
Jätte glad................. tur att jag hade min kamera med så jag försökte att ta några bilder.

Vad för sort är det ??


Försökte att inte skrämma han när jag försökte att lyfta på bladen ,men låg stilla kvar.



MVH Exotic
Lena N
Försökte du pussa den, och vad hände då?? laugh.gif laugh.gif laugh.gif
andersen
Nej jag tror inte det är någon groda, tror det är en padda, eller?
Gossen Ruda
Jo, det är en groda. Paddorna har aldrig såna här rygglister, dessutom så har paddan en stor körtel, parotidkörtel, bakom ögonen. Skulle tro att det är en Vanlig groda.
Exotic
tack då vet jag att det är 1 groda rolleyes.gif wub.gif och någon kyss blev det inte för jag gick tillbaks och då var han borta sad.gif

Jag vill så gärna att dem skall bo i min trädgård...
Några bra tips ???

MVh Exotic
lillalupin
Jag undrar också vad det är som får grodorna att vilja bo i ens trädgård. Jag har massvis med grodor i min trädgård - varje gång jag är ute och rensar och lyfter på något blad eller river i en buske så hoppar det grodor omkring mig. När gräsmattan ska klippas går jag före och sparkar lite i gräset för att "valla undan" dom. Jag tycker dom är jättegulliga och vill gärna att dom ska stanna kvar hos mig! smile.gif

Jag misstänker dock att dom har trivts i min trädgård för att den har varit "orörd" under en tid. Vi köpte huset i vintras av en äldre dam, som inte orkat göra så mycket med trädgården på några år. Hon har dessutom haft en förkärlek för buskar, så hela tomten har varit väldigt "övervuxen" i mina ögon... Nu när vi håller på och röjer upp tomten är jag rädd att grodorna ska flytta. Tänker i och för sig anlägga en damm, men det kommer inte bli i år. Försöker dock behålla lite buskar, pinnhögar och gräsruggor, där grodorna håller till mest.
kristerh
CITAT (Exotic @ 09-08-2004, 00:16)
Jag vill så gärna att dem skall bo i min trädgård...
Några bra tips ???

MVh Exotic

Jag tror att de vill ha lite gömslen med stenar och som sagt lite lummigt med mycket buskar o grönt, ett vattenhål i form av damm är inte heller helt fel, mina grodor ligger i vattnet på dagarna och på kvällarna hittar jag dem i trädgården där de förhoppnigsvis mumsar på sniglar rolleyes.gif
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon